راهنمای تفریحات شبانه استانبول

راهنمای تفریحات شبانه استانبول

این راهنمای بهترین کارهایی که بعد از شام در استانبول انجام می‌شود را به شما معرفی خواهد کرد تا  طعم متنوعی از زندگی شبانه ترکی را تجربه کنید. این شهر شلوغ مملو از فعالیت‌های هیجان انگیز، اجراهای زنده موسیقی، رستوران گردی در استانبول و موارد دیگر است. از کوکتل‌های آرامش‌بخش و قلیان روی آب گرفته تا کلوپ‌های شبانه و بازارهای پرتحرک، تفریحات شبانه استانبول قطعا خاطرات خوبی را برای همه توریست‌ها رقم خواهند زد.

همچنین می‌توانید برخی از زیباترین محله‌های استانبول را ببینید که با مردم محلی و بازدیدکنندگان جلوه دیگری به خود می‌گیرد. اکیدا پیشنهاد می‌کنیم طعم‌ها، نورها و سرگرمی‌هایی را که می‌توانید پس از غروب خورشید در این شهر معروف ترکیه تجربه کنید را از دست ندهید.

راهنمای تفریحات شبانه استانبول

سفر دریایی شام روی بسفر

در سفر با تور استانبول به هیج وجه این شام لوکس در کنار رودخانه با غذاها و نوشیدنی‌های سنتی ترکی را از دست ندهید. یک سفر دریایی برای شام روی رودخانه بسفر به شما امکان می‌دهد روی یک صندلی در ردیف‌های کنار قایق بنشینید و برای تماشای غروب جادویی خورشید بر فراز شهر آماده شوید. پس از غروب خورشید، با روشن شدن شهر با میلیون‌ها نور، مناظر حتی بهتر هم می‌شوند. همان‌طور که سفر دریایی به آرامی پیش می‌رود، می‌توانید از غذاهای سنتی با چشم اندازی از مناظر محبوب شهر، از جمله مسجد Büyük Mecidiye و پل شهدای 15 جولای که آسیا و اروپا را جدا می‌کند، لذت ببرید.

در بسیاری از سفرهای دریایی شام، موسیقی زنده و رقصندگان اجرا می‌شود. سفرهای دریایی رسمی استانبول شهیر هاتلاری بسفر بسیار توصیه می‌شود، اما بسیاری از ارائه دهندگان دیگر نیز در دسترس هستند که می‌توانید از خدماتشان استفاده کنید.

یاقوت کبود زیباترین تفریحات شبانه استانبول

تماشای مناظر شهری عصرگاهی از دومین ساختمان بلند اروپا حتما یکی از تفریحات شبانه استانبول در لیست شما خواهد بود. سکوی رصد یاقوت کبود استانبول، منظره بی‌نظیری از شهر در شب ارائه می‌دهد. این رصدخانه در بالای دومین ساختمان بلند اروپا قرار گرفته که 238 متر ارتفاع دارد. عرشه مشاهده تا ساعت 10 شب باز است و آن را به مکانی فوق العاده زیبا برای تماشای غروب خورشید یا منظره شبانه از مکان‌های نمادین شهر، رودخانه‌ها و پل‌ها تبدیل می‌کند.

برای بازدید از سکوی رصد یاقوت کبود استانبول نیازی به رزرو ندارید. از دیگر جاذبه‌های عرشه می‌توان به یک کافه و رستوران و همچنین یک ماجراجویی 4 بعدی SkyRide که پرواز بر فراز شهر را شبیه ‌سازی می‌کند، اشاره کرد. یاقوت کبود استانبول یک مکان بی‌نظیر برای عکاسی و یک جاذبه محبوب برای خانواده‌ها است. با مراجعه به آدرس Emniyetevleri، Eski Büyükdere Cd. No:1, 34415 Kâğıthane می‌توانید از این محل دیدن کنید. این مکان همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب (پذیرش نهایی ساعت 21:30) باز است.

پل گالاتا

گاتالا یک مکان فرهنگی است که اطراف آن پر از بارها، رستوران‌ها و مغازه‌هایی است که به تنهایی می‌توانند یک شبانه روز شما را از آن خود کنند. اینجا یکی از سرزنده‌ترین مقاصد برای تفریحات شبانه استانبول با شکم گردی، خرید و معاشرت است. همچنین در بازه زمانی غروب، به یک نقطه ملاقات رنگارنگ برای حلقه‌های دوستان و خانواده تبدیل می‌شود. زوج‌ها می‌توانند از قدم زدن عاشقانه کنار آب لذت ببرند. البته باید زودتر از غروب بیایید تا در یکی از غذاخوری‌های محبوب منطقه بنشینید.

رستوران‌های غذاهای دریایی در پل گالاتا محبوب‌ترین هستند. برای تجربه غذاهای اصیل رستوارن Fish Point یا رستورانCansin Fish  را امتحان کنید. برای استفاده از قلیان محلی هم کافه نارگیل یا Galata Sarnıç را امتحان کنید.

مراسم دراویش استانبول

رقصی مسحور کننده با موسیقی سنتی می‌توانید بخش مهم از سفر شما با تور ترکیه باشد. مراسم دراویش استانبول یک فعالیت مدنی است که نشان دهنده نمایش‌های درویشی چرخان است. این مکان که در محله فاتح واقع شده است، فرصتی عالی را برای تماشای لباس‌های سنتی، تاریخ، موسیقی و رقص به یکباره ارائه می‌دهد. این حرکات یک رقص عادی نیستند، بلکه نوعی مراقبه یا عبادت توسط یک گروه مذهبی به نام دراویش صوفی به حساب می‌آیند.

لذت بردن از یک نمایش فرصت بی‌نظیری را برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ دراویش و غرق شدن در آیین جذاب آنها فراهم می‌کند. می‌توانید نمایش‌های چرخان درویشی را در سراسر شهر تماشا کنید، اما بهترین اجراها ریشه در سنت دارد. از دیگر مکان‌های عالی اجرای این نمایش هم می‌توان به تئاتر Hodjapasha و موزه Galata Mevlevihanesi اشاره کرد.

اگر برای بازدید از همین مکان برنامه ریزی کردید باید بدانید که دوشنبه تا جمعه از ساعت 10:30 صبح تا 9 شب، شنبه تا یکشنبه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 9 شب باز است.

حمام ترکی از محبوب‌ترین تفریحات شبانه استانبول

استراحت در استخرهای حرارتی در یک حمام باستانی از جمله تفریحات شبانه استانبول است که هیچ توریستی آن را از دست نمی‌دهد. حمام‌های ترکی استانبول به دلیل استخرهای حرارتی مجلل، اتاق‌های بخار، سونا و ماساژ در سراسر جهان مشهور هستند. بعد از یک روز پرمشغله، آب تنی آرامش بخش یک راه عالی برای استراحت قبل از خواب یا فراموش کردن شلوغی شهر برای مدتی است.

استانبول ده‌ها حمام ترکی قدیمی و جدید را در خود جای داده است؛ اما برای اکثر بازدیدکنندگان، حمام‌های زیبای قدیمی لذت‌بخش‌ترین هستند. یکی از مشهورترین آنها حمام Catma Mescit است که در سال 1533 ساخته شد. یک حمام عصرانه محبوب Kılıç Ali Paşa Hamami است، حمامی قرن شانزدهمی که تا ساعت 11:30 شب باز است. دیگری حمام ایاصوفیه حرم سلطان است که تا ساعت 10 شب باز خواهد بود.

پارک سلطان احمد

با مراجعه به این پارک بی‌نظیر می‌توانید در میان مسجد نورانی و باغ‌های گل قدم بزنید. پارک سلطان احمد یکی از بهترین نقاط استانبول برای پیاده روی عاشقانه بعد از شام است. این مکان بین 2 مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول، مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی واقع شده است. بسیاری از توریست ها در طول روز هم از کنار این پارک عبور می‌کنند، اما شب که مساجد در میان باغ‌های گل زیباتر می‌شوند، منظره جادویی‌تر است. اگر به دنبال تفریحات شبانه استانبول برای آرامش و سکوت هستید، اینجا بهترین مکان ممکن است.

می‌توانید تنقلات محلی و غذاهای خیابانی را از فروشندگان مختلف واقع در پارک خریداری کرده و میل کنید. اگر خسته شدید هم می‌توانید نزدیک فواره عظیم سلطان احمد استراحت کنید و از منظره لذت ببرید. به لطف مجموعه‌ای از نورهای رنگارنگ، این پارک ظاهر خود را به طور کامل تغییر می‌دهد.

کافه حراببه از جذاب‌ترین تفریحات شبانه استانبول

کافه حراببه باری است که قلیان و مشروب‌های محلی ارائه می‌دهد. رسیدن به این مکان فقط یک پیاده روی کوتاه از پارک سلطان احمد را نیاز دارد. به محض ورود به این کافه نمادین که مملو از فانوس‌های آویزان و فرش‌های خوش‌رنگ است، احساس خوبی شبیه ورود به یک خانه سنتی را خواهید داشت.

کافه Harab’be طیف وسیعی از تنباکو را ارائه می‌دهد که معروف‌ترین طعم‌های آنها هلو، بستنی معرفی شده‌اند. اگر از قلیان کشیدن لذت نمی‌برید، شراب، آبجو، کوکتل‌های خاص و همچنین غذاهای محلی و بین المللی را هم ارائه می‌کند. برای رسیدن به این مکان به محله فاتح رفته و خیابان Ticarethane Çk را پیدا کنید. این کافه / بار همه روزه از ساعت 11 صبح تا 3 بامداد باز است.

میهانه های معروف در استانبول

میهانه، نام سنتی میخانه‌ها و رستوران‌های ترکیه، راهی عالی برای دوری از خستگی عصر و لذت بردن از فرهنگ محلی است. میخانه‌های سنتی استانبول با غذا، نوشیدنی و موسیقی را به صورت هم‌زمان ارائه می‌کند تا لذت تفریحات شبانه استانبول را یکجا تجربه کنید. برای یک آبجو، یک راکی سنتی (مشروبات الکلی) یا یک بطری شراب حتما در یکی از این مکان‌ها توقف کنید. این میخانه‌ها همیشه پر جنب و جوش هستند و بسیاری از گروه‌های موسیقی محلی و غذاهای خوشمزه در آن حضور دارند.

میهانه‌های استانبول معمولا نزدیک به هم هستند، بنابراین به راحتی می‌توان در مدت زمان کوتاهی تعدادی از آنها را پیدا کرد. تعداد زیادی در محله‌های کاباتاس و گالاتا در ناحیه بی اوغلو وجود دارد. Kapielli5 یکی از محبوب‌ترین آنها است. این بار اکثر شب‌ها تا ساعت 4 صبح باز است و موسیقی محلی و تاپاس ترکی فوق‌العاده دارد.

میهانه های معروف در استانبول

اطراف میدان تکسیم

اینجا مرکز تفریحات شبانه استانبول است. میدان تکسیم و مجاور استقلال کادسی جایی است که اکثر مردم شب خود را در استانبول سپری می‌کنند. در اینجا می‌توانید بهترین غذاهای استانبولی را در یکی از هتل‌های نزدیک امتحان کنید یا می‌توانید ساعت‌ها در یکی از بهترین مراکز خرید واقع در استانبول خرید کنید. علاوه بر این، این مکان مملو از کلوب‌ها، بارها و هتل‌های مجلل برای صرف نوشیدنی و سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده است. این مکان برای تجربه زندگی شبانه معروف استانبول بسیار مناسب است.

نظرات کاربران
دیدگاه