مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول بسیار متنوع هستند و به طور مساوی در سراسر شهر پخش شده‌اند. بیش از صد مرکز خرید و تعداد زیادی بوتیک وجود دارد که در خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی قرار گرفته‌اند. با این حال، تاریخچه و فضای بازارهای معروف آن است که این مکان‌ها را بسیار خاص می‌کند. بعد از سفر با تور ترکیه می‌توانید در بازارهای بزرگ بر سر فرش و گلیم چانه زنی کنید یا عطر چای، ادویه‌جات و شیرینی ترکی را استشمام کنید. همچنین در بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه به دنبال اجناس و یا لباس‌های منحصر به فرد از برندهای مختلف باشید.

مراکز خرید استانبول

مرکز خرید آکمرکز

Akmerkez که در منطقه شیک Etiler استانبول واقع شد، یکی از مراکز خرید قدیمی در استانبول به حساب می‌آید که بسیاری از مارک‌های مقرون به صرفه و برخی از برندهای لوکس‌تر اینجا گرد هم آمده‌اند. اگرچه در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارد، اما از طریق ایستگاه مترو Nispetiye و اتوبوس شهری به راحتی قابل دسترسی است. فروشگاه‌های بی‌شمار و رستوران‌های زیادی در چهار سطح طبقه این مرکز خرید وجود دارد. با مارک‌های معروف مانند Boss Nike، Samsung، Zara، Gap، Marks & Spencer و غیره هم روبرو خواهید شد. این مجموعه همچنین شامل یک منطقه تفریحی با هفت سالن سینما، تعداد زیادی رستوران و همچنین سه برج بلند با فضاهای اداری و مسکونی است.

آکمرکز یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید استانبول است و چندان بزرگ نیست. با این حال، منطقه‌ای که در آن واقع شده است، مکانی بسیار مجلل است. Nusr-et، Ulus 29 و Sunset Grill & Bar از بهترین رستوران‌های استانبول نیز بسیار نزدیک به این مرکز خرید هستند.

مرکز خرید هیلتون استانبول

دومین پیشنهاد ما در لیست بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه، هیل تاون در Maltepe است. مالتپه به عنوان یکی از محبوب‌ترین مناطق مسکونی در سمت آسیایی واقع شده و مرکز خرید هیل تاون در نزدیکی D100 (E5 سابق)، یکی از شلوغ‌ترین بزرگراه‌ها در سمت آسیایی قرار گرفته است.

هیلتون یک مرکز خرید جدید است که طراحی عالی دارد. این مرکز خرید با داشتن یک زیربنای نسبتا بزرگ، دارای سقف‌های بلند و فضای باز فراوان است. در فودکورت هیل تاون شعبه‌هایی از رستوران‌های معروف استانبول وجود دارد. همچنین این مکان را به عنوان یک از به صرفه‌ترین مراکز خرید استانبول می‌شناسند.

برای رسیدن به این مکان باید به بلوار سلیمان دمیرل و خیابان Ziya Gökalp (ضیاء گوک آلپ) بروید. با استفاده از خطوط اتوبوس‌رانی مهم مانند 500T و همچنین ایستگاه کوکویالی (Küçukyalı) در خط متروی کادیکوی-تواشان تپله دسترسی به هیلتون آسان می‌شود.

مرکز خرید جواهیر

Cevahir واقع در منطقه شیشلی، در خیابان Buyukdere با دسترسی عالی به سیستم حمل و نقل عمومی یکی از بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه که نباید از دست بدهید. اینجا یکی از مراکز خرید ارزان استانبول تکسیم به شما می‌آید. این مرکز خرید در زمان ساخت بزرگ‌ترین مرکز خرید در اروپا بود و هنوز هم یکی از مراکز خرید بزرگ استانبول است که دارای تنوع زیادی از فروشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی است. در مرکز خرید جواهیر بیش از 200 فروشگاه از جمله برخی از محبوب‌ترین برندهای ترکی و بین‌المللی، ده‌ها رستوران و کافه و همچنین بزرگ‌ترین مرکز تفریحی کشور، با 12 سالن سینما، سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و بسیاری از تفریحات دیگر ارائه می‌شود.

برای رسیدن به این مرکز خرید به میدان تکسیم بروید و حدود 3.7 کیلومتر در خیابان Buyukdere پیدا روی کنید. حدود یک ربع بعد جواهیر پیش روی شما است.

مرکز خرید ویاپورت آسیا

Viaport Asia بزرگ‌ترین مرکز خرید استانبول در قسمت آسیایی است که تجربه خرید و سرگرمی همه جانبه را ارائه می‌دهد. کمی خارج از شهر، نزدیک به فرودگاه سابیها گوکچن، در منطقه پندیک استانبول واقع شده است. این مکان دارای یک مرکز خرید خواهر به نام Viaport Marina است که در منطقه توزلا واقع شده است و فضای ساحلی چشمگیری دارد. مرکز خرید ویاپورت آسیا بسیار بزرگ است و با یک زیربنای بزرگ، حدود 250 فروشگاه از برندهای معروف، یک منطقه مینیاتوری گراند بازار، بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های لذت بخش، یک سینمای چند سالن، سالن بولینگ، یک باشگاه پونی کودکان، کارتینگ و غیره را در خود جای داده است.

Viaport Asia را در لیست بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه خود قرار دهید و بازدید از ویاپورت مارینا را به هیچ وجه فراموش نکنید. زیرا در میان مراکز خرید ارزان استانبول متمایز است و فروشگاه‌های اوت لت بسیاری دارد که در آن محصولات خارج از فصل به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید قبل از ترک ترکیه بهترین جا برای خرید لباس در استانبول را پیدا کنید، این مرکز خرید درست در کنار فرودگاه بهترین مکان برای شماست.

البته با استفاده از ایستگاه مترو مرمرادوس (Marmados Site) و اتوبوس‌های کادیکوی-توزلا (Kadıköy-Tuzla) هم می‌توانید به این مرکز خرید برسید.

مرکز خرید ویاپورت استانبول

از آنجایی که خرید و بازدید از ویاپورت مارینا مهم است آن را در بخشی جداگانه معرفی می‌کنیم. Viaport Marina در توزلا، شرقی‌ترین منطقه استانبول واقع شده است. Viaport Marina هم مانند نمونه قبلی یک مرکز خرید نزدیک به فرودگاه Sabiha Gokcen است با این تفاوت که در کنار دریا قرار دارد. با این حال، آنچه Viaport Marina به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد بسیار بیشتر است. این مکان دارای یک پارک آبی با 17 سرسره و یک آکواریوم به نام ViaSea است که محل زندگی 12.000 موجود دریایی است. با این ویژگی‌ها، Viaport Marina یکی از بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه در قسمت آسیایی برای خانواده‌های دارای فرزند است؛ زیرا تفریحات مخصوص کودکان را هم ارائه می‌کند.

مرکز خرید کانیون استانبول

زمانی که با تور استانبول به این شهر تاریخی سفر کردید سری به منطقه‌ شیشلی، محله‌ اسن‌تپه و خیابان بیوک‌دره بزنید تا مرکز خرید کانیون مال را پیدا کنید. اینجا یکی از مراکز خرید برجسته در استانبول است که یک خرید خوب به همراه تفریحات به یاد ‌ماندنی و همچنین طعم غذای خوشمزه محلی را ارائه می‌دهد. در مانیون می‌توانید علاوه بر برندهای مختلف پوشاک قیمت‌های منطقی و مقرون به صرفه را هم در نظر بگیرید.

این مرکز خرید 4 طبقه به 9 پرده سینما، کافی شاپ با اجرای موسیقی زنده در فضای باز، یک مرکز تناسب اندام، 160 فروشگاه مختلف از برندهای معروف ترک و خارجی مجهز است. همچنین در تمامی روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا  22 باز خواهد بود.

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

Istinye Park یکی از صدها مرکز خرید استانبول است که در آن 290 فروشگاه و 85.250 متر مربع فضا برای خرده فروشی پیدا خواهید کرد. این اندازه ایستینیه را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز شهر تبدیل کرده است. Cartier، Gucci، Fendi، Dior، Louis Vuitton و Chanel و همچنین مجموعه‌ای از برندهای برتر بین المللی دیگر در این مکان نمایندگی دارند.

برای رسیدن به این نمونه از بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه باید به پینار، قطر سی دی No:73، 34460 Sarıyer/Istanbul، ترکیه سفر کرده و از نزدیک ببینید بازار طوری طراحی شده است که معماری سنتی ترکیه را منعکس کند. یک سینمای IMAX و رستوران‌های متعدد خانوادگی هم در این مکان وجود دارد. فواره‌های آب متحرک از نور و موسیقی برای ایجاد یک نقطه دنج استفاده می‌کنند. Istinye Park همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است.

مرکز خرید استانبول مال

در میان مجتمع‌های خرید و تفریحی چشمگیر شهر، مرکز خرید استانبول مال یکی از مراکز خرید بزرگ استانبول بوده که منطقه وسیعی را پوشش می‌دهد و دارای طیف گسترده‌ای از نقاط برجسته است. مجتمع خرید مال استانبول خارج از مرکز شهر، در کنار یک تقاطع بزرگ، در منطقه باشاک شهیر شهر واقع شده است و با تغییر چند خط مترو تا ایستگاه ایکیتلی (İkitelli Sanayi) و استفاده از شاتل رایگان یا تاکسی می‌توان به آن دسترسی داشت.

این مکان بیش از 350 فروشگاه و مغازه از محبوب‌ترین مارک‌های بین المللی و ترکیه‌ای و همچنین تعداد زیادی رستوران با غذاهای مختلف را گرد هم می‌آورد. همچنین شامل بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده در اروپا، یک هتل مجلل با 300 اتاق و بسیاری ویژگی‌های جذاب دیگر است.

مرکز خرید فروم استانبول

نهمین مورد از لیست بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه ما به بزرگ‌ترین مرکز خرید اوت لت در استانبول و کل ترکیه اختصاص دارد. فروم استانبول مقصدی پیچیده است که یک خرید جالب با همراهی یک مکان تفریحی هیجان انگیز را ترکیب می‌کند. این مکان شبیه یک شهر مینیاتوری است و بازدیدکنندگان ممکن است برای کاوش در این مکان ساعت‌ها وقت صرف کنند. حدود 10 کیلومتر دورتر از منطقه قدیمی شهر، در منطقه بایرامپاسا و بین دو بزرگراه شلوغ واقع شده است.

اینجا دسترسی مستقیم به ایستگاه مترو Kocatepe دارد و مسافران سختی زیادی برای پیدا کردن آن نخواهند داشت. فروم استانبول زیربنای بزرگی دارد که تقریبا 300 فروشگاه از همه برندهای اصلی، بیش از 50 رستوران و کافه، آکواریوم Sea Life استانبول، مرکز Legoland، مجتمع سینماکسیوم، سالن بولینگ و بسیاری دیگر را پوشش می‌دهد.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید مارمارا فروم استانبول

پس از رزرو تور استانبول و حضور در این شهر حتما به منطقه باکرکوی، محله عثمانیه و خیابان کوبانچشمه (Cobancesme Kosuyolu) بروید تا یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید شهر را ببینید. مارمارا فروم یکی دیگر از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول است که از انواع پوشاک، کتاب، کیف، کفش تا اسباب بازی، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره را ارائه می‌دهد.

مرکز خرید مارمارا فروم خانه برندهای بزرگی مانند آدیداس، ای دی ال، پوما، سامسونگ، سوآچ، تفال، زارا، بی اند جی، بوش، کوتون، لکاست، لیوایز، ال جی، نایک، ال سی وایکیکی، دی اند آر، کلمبیا، اکو، گپ، وی کالکشن و غیره است. به همین دلیل در لیست بهترین مراکز خرید استانبول ترکیه جایگاه ویژه‌ای دارد. این مکان هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است منتها یکشنبه‌ها فقط چهار ساعت (15 تا 19) فعالیت می‌کند.  اگر ماشین ندارید به متروی میدان تکسیم رفته و در ایستگاه مترو زیتون بورنو Zeytinburnu پیدا شوید.

مرکز خرید استانبول ترکیه

تپه ناوتیلوس نزدیک به مرکز Kadıköy واقع شده که گزینه‌های مختلف برای خرید، سرگرمی، غذاخوری محلی و سینما را با هم ترکیب می‌کند. اینجا اکثر برندها از جمله مادر کر، پلو، گس و آدیداس، ال سی وایکیکی، کوتون، بنتون، هاتیج، کیغیلی، زارا، پنتی، اکو، ماوی شعبه دارند. این مرکز 130 فروشگاه را در 3 طبقه جای داده که با سوپرمارکت و 16 رستوران و کافه همراه هستند. این مرکز خرید هم همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب باز فعالیت می‌کند.

تپه ناوتیلوس با ایستگاه مترو آیریلیک چشمه قابل دسترسی است. یا به میدان تقسیم بروید و بعد از ایستگاه ینی کاپی و مترو مارمارای پیاده شوید و یا از اسکله کاباتاش با مترو به فری بوت کادیکوی و مترو m4 بروید تا در ایستگاه آیریلیک چشمه پیاده شوید.

 

نظرات کاربران
دیدگاه