تفریحات استانبول برای کودکان

تفریحات استانبول برای کودکان

فرهنگ ترکی بسیار خانواده محور است، بنابراین اگر سفر به استانبول با کودک خود را در نظر دارید، مطمئنا با استقبال گرمی مواجه خواهید شد. از پارک‌های موضوعی گرفته تا آکواریوم‌ها و موزه‌های اسباب‌بازی، لیست جالبی از کارهای مورد علاقه‌ کودکان را تدوین کرده‌ایم تا برنامه ریزی شما زمان بررسی تفریحات استانبول برای کودکان با سهولت انجام شود.

تفریحات استانبول برای کودکان

سرزمین ژوراسیک عجیب‌ترین تفریحات استانبول برای کودکان

با مراجعه به آدرس Kocatepe Mahallesi, Paşa Cd, 34045 Bayrampaşa با دایناسورها در یک مراکز خرید استانبول قدم بزنید. با وجود مجسمه‌های شبیه سازی شده در این مکان به زمان بسیار دور سفر کنید، زمانی که دایناسورها در سرزمین ژوراسیک، جاذبه‌ای با تم دایناسورهای استانبول، بر زمین حکومت می‌کردند. این پارک موضوعی سرپوشیده را می‌توانید در مجتمع مرکز خرید فروم استانبول در بایرام پاشا، در سمت اروپایی شهر و حدود 15 دقیقه رانندگی از غرب مرکز شهر پیدا کنید. بیش از دوازده دایناسور انیماترونیک در زیستگاه‌های خیالی آنها و همچنین یک گالری دیرینه انسان شناسی و یک مرکز اکتشاف علم در این مجموعه قرار دارد. همچنین می‌توانید فیلم‌های کوتاه اما هیجان‌انگیز را در سینمای ۶ بعدی آن هم تماشا کنید. این مجموعه همه روزها از ساعت 7 صبح تا 19:30 باز است.

موزه اسباب بازی استانبول

در برهه‌ای از تاریخ، استانبول اویونجاک موزیسی (Istanbul Oyuncak Müzesi) یک مغازه به نام فروشگاه اسباب‌بازی ایوپ بود که انواع عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های کلاسیک ترکی را می‌فروخت. این روزها این مکان یکی از مجموعه تفریحات استانبول برای کودکان واقع در محله گیوزتپه استانبول، در بخش آسیایی شهر است که بیش از 4000 اسباب بازی، عروسک و مجموعه مینیاتوری مختلف را از سراسر ترکیه و اروپا به نمایش می‌گذارد. این مکان به شما و بچه‌هایتان بینش‌های خوبی از تاریخچه اسباب‌بازی‌ها ارائه می‌دهد، به طوری که بسیاری از قطعات آن عتیقه‌ای هستند که قدمت آن به قرن‌ها پیش می‌رسد.

برای بازدید از این موزه سه شنبه تا جمعه از ساعت 9.30 صبح تا 6 بعد از ظهر، شنبه تا یکشنبه از ساعت 9.30 صبح تا 7 بعد از ظهر (دوشنبه‌ها تعطیل است) به آدرس Ömerpasa Cad, Dr. Zeki Zeren Sokağı No:15, 34730 Kadıköy مراجعه کنید.

شهربازی Vialand هیجان‌انگیزترین تفریحات استانبول برای کودکان

خانواده‌هایی که از استانبول بازدید می‌کنند می‌توانند از سواری هیجان‌انگیز با ترن هوایی Nefeskesen لذت ببرند که می‌تواند در عرض 3 ثانیه به سرعت 110 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این یکی از سواری‌های متعددی است که در Vialand، اولین و بزرگترین پارک تفریحی ترکیه ارائه می‌شود. زمین‌های عظیم آن پر از فعالیت‌های مختلف برای همه سنین است.

اگر می‌خواهید تفریح آبی و هیجان انگیز داشته باشید، در ماجراجویی قایقرانی Çilgin Nehir شرکت کنید. اینجا با قایق‌هایی که حداکثر 9 صندلی دارند، به سفری روی رودخانه پرسرعت می‌روید.  این مجموعه عظیم همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 9:30 شب باز است و برای رسیدن به آن باید از آدرس Yeşilpınar Mahallesi, Şht. Metin Kaya Sk. No:11, 34065 Eyüp استفاده کنید.

موزه رحمی ام کوچ (Rahmi M Koç Museum)

تفریحات استانبول برای کودکان طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرند. این موزه منحصر به فرد هم یکی از آنها است که در ساحل منطقه شاخ طلایی استانبول واقع شده است. این مکان دارای مجموعه عظیمی از نمایشگاه‌های تاریخی ترکیه است که مربوط به حمل و نقل، صنعت و ارتباطات هستند. هواپیماهای قدیمی در کنار ماشین‌های قدیمی، لوکوموتیوها و حتی یک زیردریایی در این موزه برای نمایش عموم کنار هم قرار گرفته‌اند.

شما می‌توانید یک افلاک نما نیز در محل پیدا کنید. بچه‌ها پس از  ورود به کابین هواپیمای بلانکا یا آزمایش‌های علمی در بخش‌های مربوطه، تجربه‌ای مفرح و عملی داشته باشند. ورودی موزه رحمی ام کوچ حدود 18 لیر است، هزینه جداگانه 9 لیر برای زیردریایی و 3 لیر برای افلاک نما را هم در نظر داشته باشید. این موزه سه شنبه تا جمعه از 9.30 صبح تا 5 بعد از ظهر، شنبه تا یکشنبه از 9.30 صبح تا 7 بعد از ظهر (دوشنبه‌ها تعطیل است) باز است. برای بازدید از آن می‌توانید از آدرس خیابان پیری پاشا ماه، خیابان هاسکوی کاد. No:5, 34445 Beyoğlu استفاده کنید.

مرکز لگولند متفاوت‌ترین تفریحات استانبول برای کودکان

ساخت و بازی در Legoland Discovery Center کودکان شما را وارد دنیای سرگرمی و خلاقیت منحصر به فردی می‌کند. این گزینه را لیست تفریحات استانبول برای کودکان خود حذف نکنید. زیرا  شما و فرزندانتان می‌توانید با برند اسباب‌بازی کلاسیک بلوک‌های ساختمانی کودکان، وارد دنیای سرگرمی و خلاقیت در پارک موضوعی استانبول شوید.

لگولند استانبول، در منطقه حومه بایرام پاشا، دارای برخی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی شهر است که با استفاده از آجر لگو ساخته شده‌اند. علاوه بر دیدن شاهکارهای لگو و ساختن خلاقیت‌های ذهنی خودتان، می‌توانید از سواری‌های مضمونی، تماشای فیلم در سینمای چهاربعدی و موارد دیگر لذت ببرید. ورودی این مجموعه حدودا 57 لیر برای هر نفر است و از شنبه تا پنجشنبه (ساعت 10 صبح تا 9 شب) و جمعه‌ها از ساعت 13 تا 21 باز است.

باغ مینیاتورک

در Miniaturk می‌توانید از یک تور خانوادگی سرگرم کننده لذت ببرید و تمام نمادهای دیدنی ترکیه را در یک بازدید مشاهده کنید. محوطه باغ 650.000 فوت مربعی با بیش از 100 ساختمان مینیاتورک با جزئیات چشمگیر در مقیاس 1:25 پر شده است. نمادهای ترکیه شامل مسجد آبی و فرودگاه بین المللی آتاتورک به همراه پایانه‌ها، باند فرودگاه‌ها و تاکسی هواپیماهای مسافربری ترکیش ایرلاینز همگی در این باغ بازسازی شده‌اند. این نمونه جذاب میان تفریحات استانبول برای کودکان، در ساحل شمال شرقی گلدن هورن، حدود 20 دقیقه رانندگی از استانبول به سمت شمال قرار دارد. این باغ همه روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است.

باغ مینیاتورک

سفر با کشتی به جزایر پرنس

بد نیست برای بازدید از یک جزیره کوتاه و خوش منظره با فرزندان خود از شهر خارج شوید. پس از لذت بردن از تمام هیجانات کودکانه استانبول، می‌توانید با قایق سواری به این جزایر کوچک ساحلی استانبول در دریای مرمره بروید. جزایر پرنس با دهکده‌های عجیب و غریب با ردیفی از خانه‌های چوبی زیبا، مناظر زیبایی را ارائه می‌دهند تا مسافرت خانوادگی شما تکمیل شود.

فراموش نکنید وسایل نقلیه موتوری در اینجا ممنوع است، بنابراین یک راه محبوب برای دیدن مناظر، سوار شدن کالسکه اسبی است که هر کودکی آن را می‌پسندد. گرچه این نوع سواری می‌تواند برای کل خانواده سرگرم کننده باشد، اما اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، می‌توانید دوچرخه‌هایی را کرایه کنید که به طور گسترده در این جزیره در دسترس هستند.

نظرات کاربران
دیدگاه