جزایر استانبول ترکیه

جزایر استانبول ترکیه
با زیباترین جزایر ترکیه آشنا شوید
تعطیلات ساحلی برای بسیاری ایده آل است، زیرا آنها عاشق پیچیدن باد در موهای خود و لمس اقیانوس در زیر پای خود هستند. اما مکانی که به ندرت به عنوان یک مکان ایده آل برای تعطیلات در نظر گرفته می‌شود، جزیره است. علاقه مندان معمولا ساحل گردی را در نظر می‌گیرند. به همین خاطر لیستی از زیباترین جزایر استانبول ترکیه را تهیه کرده‌ایم تا زمان سفر با تور استانبول بدانید که بازدید از این مکان‌های دیدنی هم خالی از لطف نیست. 
جزایر استانبول ترکیه

جزیره پرنس استانبول 

از بین تمام جزایری که برای گذراندن تعطیلات عالی هستند، جزیره پرنس (Prince Islands)  تضمین می‌کند که بازدید کنندگان با تور استانبول از دیدن غروب آن لذت خواهند برد. اینجا نزدیک‌ ترین جزیره به استانبول و یکی از مکان‌ های توریستی ارزان قیمت است. ورود اتومبیل به این جزیره ممنوع است و گردشگران باید پیاده روی کرده، کرایه دوچرخه بپردازند و یا درشکه کرایه کنند. برای بازدید از این جزیره از بندرگاه کاباتاش Kabataş (محله اروپایی) و بوستنکی (محله آسیایی) با قایق‌های ماوی مارمارا Mavi Marmara به سمت جزیره حرکت خواهید کرد. 
جزیره بویوک‌آدا استانبول
Büyükada که نام آن در زبان ترکی به معنی «جزیره بزرگ» است، دقیقا معنای نام خود را نشان می‌دهد؛ زیرا بزرگ‌ترین جزیره متشکل از 9 مکانی است که تحت عنوان جزایر پرنس شناخته می‌شوند. مساحت آن حدود 5 کیلومترمربع است و محله‌ای از منطقه آدالار در استان استانبول ترکیه محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان متوجه خواهند شد که این جزیره دارای دو قله است و قله‌ای که نزدیک به فرود کشتی است Isa Tepesi نام دارد که در زبان ترکی به معنای تپه عیسی است. در دره‌ای که بین دو تپه تشکیل شده است، یک کلیسا و یک صومعه آگیوس نیکولائوس وجود دارد، اما جدای از آن، می‌توانید از کلیساهای ارتدکس یونانی پاناژیا، هاگیوس دمتریوس، کلیسای فرانسیسکن سان پاسیفیکو و کلیسای ارمنی سورپ نیز دیدن کنید. همچنین یک کافه در آنجا وجود دارد که چیپس‌های خوشمزه، شراب و ساندویچ‌های سوسیس سرو می‌کند.

جزیره هیبلی آدا استانبول

سومین مورد از لیست زیباترین جزایر استانبول ترکیه با نام هیبلی آدا شناخته می‌شود. Heybeliada دومین منطقه بزرگ شناخته شده به عنوان جزایر پرنس در دریای مرمره است. این محله در منطقه آدالار استانبول است. پس از ورود، بازدیدکنندگان دو ساختمان با معماری زیبا را در منطقه مدرسه کادت نیروی دریایی پیدا خواهند کرد که یکی از آنها کاماریوتیسا نام دارد و تنها کلیسای بیزانسی است که در جزایر قدیمی باقی مانده است. اینجا آخرین ساختمانی بوده که قبل از فتح قسطنطنیه ساخته شده است. دومین مکان در واقع قبر ادوارد باریون است که دومین سفیری بود که ملکه الیزابت اول از انگلستان به ترکیه فرستاد.

جزیره بورگاز آدا استانبول

بورگازادا سومین مجموعه بزرگی است که در مجموعه جزایر پرنس قرار دارد. در اینجا یک تپه منفرد وجود دارد که در طول 2 کیلومتر امتداد پیدا می‌کند. این جزیره که یکی از جزایر معروف ترکیه در نزدیکی استانبول است، به دلیل قلعه‌ای که دمتریوس اول مقدونی (یکی از جانشینان اسکندر مقدونی) آن را ساخته، نام‌گذاری شده است. بازدیدکنندگان در اینجا می‌توانند از موزه Sait Faik Abasıyanık را که به نام یک نویسنده مشهور نام‌گذاری شده است، بازدید کنند. این نویسنده از Burgazada به عنوان محیطی رایج برای نوشتن آثار خود استفاده کرده است. در حالی که این جزیره محل سکونت اقلیت یونانی بوده است، بسیاری از اقوام ترک از قرن بیستم به بعد خانه خود را به این بهشت منتقل کرده‌اند که یکی از بهترین جزایر نزدیک استانبول ترکیه است.

جزیره سیوری آدا استانبول 

بسیاری از توریست‌ها سیوری آدا را نمونه منحصر به فرد میان زیباترین جزایر استانبول ترکیه می‌دانند. سیوریادا به معنای جزیره بی‌مصرف است و مساحت آن 0.05 کیلومترمربع محاسبه شده و بخشی از جزایر ترکیه در نزدیکی استانبول به حساب می‌آید. نام‌گذاری عجیب آن به این دلیل است که گفته می‌شود خدا به خاطر کشتن سگ‌های ولگرد خشم خود را در اینجا فرو آورده است. این جزیره اغلب محلی برای روحانیون بیزانسی بود که برای عبادت می‌آمدند. همچنین یک زندان برای بازداشت افرادی که تصور می‌شد دردسرساز بودند در جزیره ساخته شده است. مردم می‌توانند ویرانه‌های جداشده یک صومعه بیزانسی قرن نهم را به همراه صومعه‌ای رومی در اینجا ببینند. ساختمان‌های اصلی مانند کلیسای کوچک و آب انبار واقع در مرکز جزیره شهر در قرن نهم ساخته شده‌اند.

جزیره قاشق استانبول

جزیره Kaşık از آنجایی که شکل آن شبیه قاشق است با این نام شناخته می‌شود. این جزیره در واقع ملک خصوصی برای یک خانواده یونانی است که به نام دانون شناخته می‌شوند، بنابراین بازدیدکنندگان نمی‌توانند زمانی را در اینجا بگذرانند مگر تا زمانی که از مالک اجازه بگیرند. البته برای بازدید می‌توانید از تورهای گردشگری استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم ثبت نام خود را سریع انجام دهید؛ زیرا درخواست بازدید زیاد است. باید با استفاده از کشتی به جزیره برسید و بعد از دیدن ساحل شنی و فضای سبز مقابل چشمانتان لذت ببرید. 

جزیره صدف کوچک‌ترین مورد میان زیباترین جزایر استانبول ترکیه

این نمونه از زیباترین جزایر استانبول ترکیه هم به دلیل ساختار جغرافیایی خود این‌طور نام‌گذاری شده است. جزیره صدف در دوران تاریخی اندیرکویتوس یا اندروویتا نیز شناخته شده بود، اما نام آن اکنون به معنای «مادر مروارید» است. مساحت جزیره 0.157 کیلومترمربع بوده و آن را به یکی از کوچک‌ترین جزایر اطراف استانبول تبدیل می‌کند. این جزیره همچنین یک ملک خصوصی است و تمام جنگل‌های کاج توسط مالک آن کاشته شده‌اند. مالک همچنین اطمینان حاصل کرده که قوانین ساختمانی سختگیرانه‌ای برای این منطقه وضع شود تا خانه‌های بیش از دو طبقه وجود نداشته باشد و از محیط زیست و طبیعت جزیره محافظت شود.

جزیره یاسی آدا استانبول

Yassıada که نام آن به معنای «جزیره مسطح» است، پس از تغییر نام به جزیره دموکراسی و آزادی نیز معروف شده؛ اما از نام قدیمی آن بیشتر استفاده می‌شود. این جزیره با مساحت 0.05 کیلومترمربع، محله‌ای از منطقه آدالار ترکیه در استان استانبول است. یاسیادا عمدتا توسط دولت بیزانس برای فرستادن افراد برجسته و زندانیان مشکل ساز از جنگ‌های صلیبی به تبعید استفاده می‌شد. یکی از این افراد، نرسس بود که پدرسالار ارامنه به حساب می‌آمد. 
بازدیدکنندگان حتی اکنون می‌توانند چهار سلول زندان زیر زمین را ببینند. اما جدای از آن، یک صومعه Platea نیز در اینجا وجود دارد که توسط امپراتور بیزانس تئوفیلوس ساخته شده است. همچنین کلیسایی که توسط پاتریارک تبعید شده ایگناتیوس در سال 860 ساخته شده بخشی از تفاوت این نمونه از زیباترین جزایر استانبول ترکیه با دیگر مناطق است. 

جزیره تاوشان استانبول

تاوشان آداسی با نام نئاندروس آداسی نیز شناخته می‌شود و این نام به معنای جزیره خرگوش است. این جزیره پس از صدف، کوچک‌ترین جزایر پرنس با مساحت 0.004 کیلومترمربع است. حتما در یک فضای کوچک، چیزهای کمتری هم برای دیدن وجود دارد، اما اگر بازدیدکنندگان تصمیم بگیرند با یک گروه گردشگری به این منطقه بروند، می‌توانند سازه‌های بازمانده از کلیساهایی را ببینند که هنوز کمی دورتر از ساحل وجود دارند. 

جزیره کینالی آدا استانبول

Kınalıada به معنای «جزیره حنا» است؛ زیرا این زمین دارای رنگ قرمزی است که به دلیل وجود مس و آهن به این رنگ درآمده است. این جزیره همچنین نزدیک‌ترین و به گفته برخی از بازدید کنندگان بهترین جزیره استانبول است و در حدود 12 کیلومتری جنوب قرار دارد. این جزیره، مانند برخی از جزایر فوق، محله‌ای از منطقه آدالار استانبول است. گفتیم که تعدادی جزیره از جزایر پرنس به عنوان زندان و محل تبعید مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در این میان کینالی آدا بیشترین استفاده را با این هدف داشته است. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از یک کشتی (25 دقیقه با کشتی سریع و 40 دقیقه با کشتی معمولی) به جزیره برسند.

جزیره گالاتاسرای استانبول

این مورد از لیست زیباترین جزایر استانبول ترکیه امکانات مدرن‌تری نسبت به دیگر جزایر دارد. اینجا یک جزیره کوچک و متعلق به باشگاه ورزشی گالاتاسرای ترکیه است. این جزیره دارای امکانات بسیار جذابی است که از 6 رستوران، دو استخر و بارهای خانگی تشکیل شده است. رستوران های آن از رستوران های استانبول محسوب می شوند. این منطقه یکی از جزایر نزدیک به استانبول است که تنها 165 متر از ساحل اروپا فاصله دارد و با خدمات کشتی رایگان قابل دسترسی است. در اینجا فرصت‌ های سرگرمی زیادی را پیدا می‌کنید و همان‌ طور که می‌ توان تصور کرد، امکانات ورزشی زیادی نیز وجود دارد. یک استخر شنا در اینجا ساخته شده که از سال 1957 تا 1968 به عنوان زمین خانگی برای تیم واترپلو مورد استفاده قرار می‌ گرفت. 
گوکچه آدا بزرگ ترین نمونه میان زیباترین جزایر استانبول ترکیه

گوکچه آدا بزرگ ترین نمونه میان زیباترین جزایر استانبول ترکیه

پیشنهاد می‌کنیم تور جزایر استانبول را رزرو کرده و از خانه میلیون‌ها فلامنکو صورتی در شمال شرقی دریای اژه دیدن کنید. البته قبلا این جزیره بزرگ را با نام ایمبروس یا ایمروز می‌شناختند و این روزها با نام گوکچه‌ آدا شناخته می‌شود. اگر کمی با زبان ترکی آشنا باشید حتما مراوده خوبی با اهالی جزیره خواهید داشت. مردم این جزیره مهمان نواز و دوست داشتنی هستند. 
نظرات کاربران
دیدگاه