جاذبه های گردشگری ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

جاهای دیدنی ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان هر ساله سیل عظیمی از مسافران را از سرتاسر دنیا به ارمنستان می‌کشد. ارمنستان علاوه بر طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی فراوانی نیز دارد. این کشور به دلیل نزدیکی جغرافیایی، سالانه میزبان مسافران زیادی از سرتاسر ایران است. اگر شما هم قصد سفر به این کشور زیبا و غنی را دارید، در ادامه با NPK همراه باشید تا بتوانید بهترین و زیباترین نقاط این کشور را بشناسید و از سفرتان بهترین استفاده ممکن را داشته باشید.

دریاچه سوان ارمنستان

Lake Sevan

ایروان پایتخت کشور ارمنستان است و به‌ عنوان مرکز فرهنگی آن نیز شناخته می‌شود. اگر در تابستان به ارمنستان سفر می‌کنید، پیشنهاد ما به شما بازدید از دریاچه زیبای سوان در نزدیکی ایروان است. این دریاچه با ارتفاع 1900 متری از سطح دریا، بزرگترین دریاچه ارمنستان محسوب می‌شود.
شما تنها با یک ساعت رانندگی از شهر ایروان می‌توانید به این دریاچه‌ی زیبا برسید و از این طبیعت فوق‌ العاده زیبا، لذت ببرید. علاوه بر خود دریاچه، شما می‌توانید از کلیسا و صومعه‌ای که در مجاورت این دریاچه نیز قرار دارد در تور ارمنستان بازدید کنید و ناهار خود را در یکی از رستوران‌های دریایی واقع شده در آنجا، میل کنید.

میدان آزادی ایروان

یکی از دیدنی های ارمنستان، میدان آزادی است که از مناطق پر رفت‌وآمد و پربازدید ارمنستان به‌ حساب می‌آید. این میدان با نام‌های دیگری مانند میدان اپرا و همچنین میدان تئاتر نیز شناخته می‌شود. این میدان با گنجایش نزدیک به 50000 در واقع محلی برای اجتماعات مردم ارمنستان است. میدان آزادی یک برکه زیبا دارد که از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری ارمنستان به شمار می‌رود.
شما و خانواده‌تان می‌توانید ساعات خوشی را با تماشای منظره‌های زیبا و قدم‌ زدن در جوار آن سپری کنید. این میدان با کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید زیادی احاطه شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به‌ راحتی ساعات طولانی را در تور ارمنستان نوروز در این منطقه زیبا بگذرانید.

 

جاهای دیدنی ارمنستان

دژ اربونی ایروان

قدمت این دژ باستانی و عجیب به 782 سال پیش از میلاد بر می‌گردد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی و جاذبه های گردشگری ارمنستان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این قلعه به عنوان نمادی برای شروع ایروان جدید است. در کتیبه‌ی این دژ تاریخی، نام دیگر این دژ، قلعه خون معرفی شده است. این دژ در قدیم علاوه بر نقش حفاظتی، مرکزی مذهبی برای پادشاهان نیز بوده است. اگر در تور ارمنستان ارمنستان از این مکان تاریخی و زیبا بازدید می‌کنید حتما به نقاشی‌های زیبا و رنگی تالار آن توجه کنید. رنگ‌های مختلف به کار رفته در نقاشی‌ها به محیط تالار ظاهر منحصر‌ به فرد و شگفت انگیزی را هدیه داده است. همان‌ طور که می‌دانید نقاشی‌های موجود بر روی دیوارهای بناهای تاریخی، در واقع نمادهایی از موضوعات مختلف زندگی افراد آن دوره هستند. نمادهایی اعم از پرستش خدا، کشاورزی، شکار و پرورش حیوانات، از انواع نمادهای بکار رفته در نمای این بنا هستند.

مسجد کبود ایروان

مسجد آبی در قرن هجدهم و در زمان پادشاهی و سلطه ایران بر ارمنستان ساخته شد. نام دیگر این مسجد، مسجد کبود است و از مساجد تاریخی و زیبای ایروان به‌ حساب می‌آید که بازدیدکنندگان فراوانی نیز دارد. علت نام‌ گذاری این مسجد، کاشی‌های آبی‌رنگ در ورودی اصلی این مسجد است. در این مسجد 3 محراب قرار دارد که همین نمایانگر حضور پیروان مذاهب مختلف در این مسجد است. قرار گرفتن این سه محراب در یک مکان که به عنوان یکی از جاذبه ‌های گردشگری ارمنستان نیز به حساب می‌آیند، بیانگر این است که این پیروان با افکار و اندیشه‌های مختلف در کنار هم به نیایش و ستایش مسالمت آمیز مشغول بوده‌اند.

خیابان‌ های معروف ایروان

در ادامه قرار است به زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های ارمنستان بپردازیم. اگر شما هم کنجکاو هستید که خیابان‌های پربازدید ارمنستان آشنا شوید، با ما همراه باشید.

خیابان شمالی ایروان

دلیل نام گذاری این خیابان زیبا، شباهتی است در جذب گردشگر با خیابان شانزلیزه در فرانسه دارد. این خیابان زیبا یکی از خیابان‌های اصلی و از جاذبه های گردشگری ارمنستان به‌ حساب می‌آید که روزانه جمعیت زیادی در آن به عبور و مرور مشغول‌اند. اگر به پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌ فرش شده علاقه‌مندید، بازدید از این منطقه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
نکته قابل‌ توجه در مورد این خیابان آن است که عبور وسایل نقلیه در این خیابان ممنوع است. همین شرایط باعث می‌شود شما به‌ دور از شلوغی و سر و صدای ماشین‌ها، ساعات لذت بخشی را به پیاده‌روی بگذرانید.

خیابان آبوویان ایروان

Abovyan Street Yeravan

این خیابان، اولین خیابان ساخته شده در ارمنستان است که به دلیل قدمت بالایی که دارد، از ارزش تاریخی زیادی هم برخوردار است. اگر به دیدن بناهای تاریخی علاقه‌مندید، بازدید از این خیابان را در برنامه خود قرار دهید. ساختمان‌ها و بناهای تاریخی زیادی در هر دو طرف این خیابان وجود دارد که شما، هم پیاده و هم با وسیله نقلیه می‌توانید از آنها دیدن کنید.

 

جاذبه های گردشگری ارمنستان

معبد گارنی ارمنستان

Pagan Temple of Garni
یکی از معابد موجود در ارمنستان که از زمان یونان قدیم به جای مانده است، معبد گارنی نام دارد. این معبد زیبا و تاریخی از جاذبه های گردشگری ارمنستان است که می‌توان به عنوان تنها اثر غیر مسیحی در شهر ایروان از آن یاد کرد. این ساختمان با طراحی کلاسیک و منحصربه‌فردی که دارد از خاص‌ترین بناهای موجود در ارمنستان است که می توانید در آب و هوای ارمنستان در فصول مختلف از آن بازدید کنید. بسیاری بر این باورند که ریشه این معبد به آیین میترائیسم و آیین‌های باستانی ایرانی بر می‌گردد.

کاسکاد ایروان

Cascade Complex
کاسکاد یا هزار پله یکی از مناطق دیدنی ارمنستان است که به شما امکان تماشای فواره‌ها و چمن‌ آرایی‌های مختص به خودش را می‌دهد. کاسکاد در لفظ به معنای آبشار است و شاید علت نام‌گذاری این بنا نیز، تعدد فواره و آب‌ نماهایی است که این مکان در خود جای‌ داده است.
این منطقه دارای 570 پله است که دو بخش از مهم‌ترین قسمت‌های شهر را به هم دیگر متصل کرده است. اگر تعداد بالای پله‌ها در این مکان شما را نگران کرده است، باید به این نکته اشاره کنیم که این مجموعه برای راحتی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان که از هتل های ارمنستان به دیدن جاذبه های گردشگری ارمنستان می روند، پله برقی‌هایی تعبیه کرده است.

 

سخن پایانی
در این متن به زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری ارمنستان پرداخته شد. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، سعی کنید قبل از سفر لیستی از مناطق مورد نظرتان تهیه کنید. با این کار، هم در وقت خود برای تصمیم‌ گیری صرفه‌ جویی کرده‌اید و هم با همین مقدار آشنایی که از ارمنستان کسب کرده‌اید، سفر لذت‌ بخش‌تری خواهید داشت.

نظرات کاربران
دیدگاه