بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهترین فصل سفر به ارمنستان

ارمنستان کشوری است که در منطقه قفقاز جنوبی و در نزدیکی مرز اروپا و آسیا واقع شده است. ارمنستان کشوری کوهستانی و پر باران به شمار آمده و از لحاظ شرایط آب و هوای ارمنستان در دسته کشورهای سرد جهان قرار می‌گیرد. این در حالی است که موقعیت جغرافیایی و شکل قرارگیری ارمنستان در بین کشورهای گرم و خشک اطراف سبب شده تا ارمنستان به یک کشور چهار فصل تبدیل شود. آن دسته از گردشگرانی که به ارمنستان سفر کردند، معتقدند که عملاً بهترین زمان سفر به ارمنستان از نظر فصلی وجود ندارد، زیرا هر یک از فصل‌ها این کشور پر از رنگ و زیبایی هستند.

بهترین زمان سفر به ایروان

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، ارمنستان نیز مانند ایران یک کشور چهار فصل به شمار آمده و یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی خارجی برای ایرانیان به شمار می‌آید. این کشور زیبا و محبوب هر ساله و در تمامی ایام و فصول سال پذیرای مسافران مختلف از سراسر جهان است. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور منحصر به فرد را دارید، باید بدانید که بی‌تردید هر زمان که به این کشور سفر کنید، از طبیعت زیبا، بناها و جاذبه‌ های گردشگری ارمنستان و همچنین جشنواره‌های ویژه‌ی آن لذت خواهید برد. ما در این بخش قصد داریم به معرفی ارمنستان در هر 4 فصل سال بپردازیم.

تور ارمنستان بهار

بهار در همه ‌جای دنیا به عنوان فصل تازگی و زیبایی شناخته می‌شود، کشور ارمنستان نیز در این مورد مستثنا نیست. بارزترین ویژگی بهار در کشور ارمنستان، هوای آرام، طبیعت منحصر به فرد و جذاب و فضای گرم و دوستانه آن است. به همین دلیل است که از نظر دوست داران طبیعت بهار بهترین زمان سفر به ارمنستان فوق العاده است. برای سفر به ارمنستان در بهار لازم نیست تا فروردین صبر کنید، زیرا از اواسط اسفند ماه هوا رو به گرما رفته و هوای ملایم بهاری کاملاً خودش را به مسافران نشان می‌دهد.
بهار در ارمنستان به معنای رویش و ظهور گل‌های وحشی در مناطق روستایی و حتی در مرکز شهرهای این کشور است. در اوایل اردیبهشت طبیعت ارمنستان به طور کامل از خواب بیدار ‌شده است، درخت‌ها سبز شده و شاخه‌های آن‌ها با گل‌های صورتی و بنفش پر می‌شوند. اگر دنبال آرامش هستید و علاقه دارید تا با فرهنگ ارمنستان نیز آشنا شوید، بهار به عنوان بهترین زمان سفر به ارمنستان مناسب‌ترین زمان برای این کار است.
در فصل بهار و یا در تور ارمنستان نوروز قدم زدن در خیابان‌های ارمنستان و نوشیدن قهوه در کافه‌های ارمستان مانند سفر به یک رویا خواهد بود. در اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه هوای بهاری، گرمای ملایم آفتاب و مراتع زیبای پوشیده از گل، در انتظار گردشگران خواهد بود. بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که در سفر به ارمنستان در ماه‌های اردیبهشت تا خرداد، حتماً از منطقه آرارات دیدن کنید.
فصل بهار در حقیقت فصل بانو‌های ارمنی نیز است، زیرا در کشور ارمنستان از تاریخ ۸ مارس تا ۷ آوریل برای بانوان ارمنی به صورت ملی جشن گرفته می‌شود. علاوه بر این در تاریخ ۲۱ مارس هر سال نیز جشن تولد خدای باستانی در کلیسا‌های کشور ارمنستان برگزار می‌شود.

 

بهترین زمان سفر به ارمنستان

تور ارمنستان تابستان

فصل تابستان نیز از جمله بهترین فصل‌ها برای سفر به کشور ارمنستان است. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم هر فصلی در ارمنستان از فضا و رنگ مخصوص به خود برخوردار است. از آنجایی که فصل تابستان در کشور ارمنستان بسیار گرم است، در نتیجه، صبح‌ تا عصر اصلاً زمان مناسبی برای قدم زدن نیست. با این حال بعد از ظهر‌ها که هوا کمی رو به خنکی می‌رود، زمان بسیار مناسب برای لذت بردن از تفریحات آبی در تور ارمنستان به شمار می‌آید.
ارمنستان دارای جنگل‌های بسیار زیادی است و به سبب درختان بزرگی که دارد، هوای اطراف این جنگل‌ها، بسیار خنک است. علاوه بر این، کشور ارمنستان در فصل بهار دارای انواع میوه‌های آبدار مانند، توت، هلو، زردآلو، سیب و تمشک است. بنابراین در سفر به ارمنستان در فصل تابستان به هیچ وجه کفش‌های ‌تابستانی، کلاه، دوربین و ضد آفتاب خود را فراموش نکنید.
یکی دیگر از دلایلی که سبب می‌شود تا به اعتقاد بسیاری از افراد، تابستان بهترین زمان سفر به ارمنستان به شمار آید، قیمت غذا در ایروان ارمنستان و وجود غذاهای ارمنی، میوه‌ها و سبزیجات فصلی بسیار خوشمزه این کشور است. به همین دلیل است که جشنواره‌ای در ارمنستان وجود دارد که فقط به هندوانه اختصاص دارد. اما میوه‌ای که در فصل تابستان در کشور ارمنستان بسیار مورد توجه قرار دارد، چیزی جز زردآلو نیست.
در حقیقت، به عقیده بسیاری از توریست‌ها و شهروندان این کشور، سفر به ارمنستان بدون چشیدن زردآلوهای ارمنی، بی معنا است. زیرا این میوه نه تنها از اهمیت فرهنگی و تاریخی بزرگی برای ارمنی‌ها برخوردار است، بلکه مزه بسیار خوب و ویژه‌ای نیز دارد. اگر در فصل تابستان به ارمنستان سفر کردید به شما توصیه می‌کنیم تا به شهرهای دلیجان، ایجوان و جرموک نیز سفر کنید.

 

بهترین زمان سفر به ایروان

تور ارمنستان پاییز

در فصل پاییز هوا در ارمنستان بسیار متعادل بوده و نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است. میانگین دما در فصل پاییز در کشور ارمنستان بین ۲۳ الی ۲۷ درجه سانتی‌گراد است. در این فصل خیابان‌های ارمنستان به سبب تغییر رنگ‌ برگ‌های درختان که به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز در می‌آیند، به یک بهشت بسیار زیبا و رنگارنگ تبدیل می‌شوند. همچنین با توجه به آب و هوای مناسب و مناظر بسیار زیبای این کشور در فصل پاییز، هر سال تعداد جشنواره‌ها در کشور ارمنستان افزایش می‌یابد.
فصل پاییز زمان مناسبی برای دیدن جاذبه‌های فرهنگی، هنری و طبیعت منحصر به فرد کشور ارمنستان است. در واقع، همین زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور، هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران را به سمت این کشور کوچک و زیبا روانه می‌کند.
اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که در سفر به یک کشور دوست دارند تا با زندگی روزمره ساکنان آن آشنا شوند، پاییز بهترین زمان سفر به ارمنستان است. جالب است بدانید که فصل پاییز به عنوان بهترین زمان سفر به ارمنستان، به فصل انگور در ارمنستان معروف است.
در فصل پاییز ارمنستان یکی از مهم‌ترین تعطیلات ملی خود یعنی روز استقلال را جشن می‌گیرد، که این جشن شامل، کنسرت، رقص، رژه و غیره است. علاوه بر این تولد پایتخت محبوب کشور ارمنستان، یعنی شهر ایروان نیز در فصل پاییز جشن گرفته می‌شود. اربونی ایروان آن جشنی است که اگر قصد سفر به ارمنستان در فصل پاییز را دارید، نباید به هیچ وجه از دست بدهید. سرو غذا و نوشیدنی، آتش‌بازی، رقص و پایکوبی همه گردشگران را در تور خارجی ارمنستان جذب این جشن تولد بزرگ می‌کند.

ارزانترین زمان سفر به ارمنستان

فصل زمستان کشور ارمنستان یک گزینه عالی برای آن دسته از افرادی است که به تفریحات زمستانی علاقه‌مند هستند. شایان ذکر است که در فصل زمستان، کلیساهای کشور ارمنستان مراسم انار برگزار می‌کنند. انار در ارمنستان و در بین شهروندان آن نماد وحدت و همدلی است. همچنین چون انار دارای ۳۶۵ دانه در آن است، در نتیجه ارمنی‌ها در این مراسم از خداوند درخواست برکت برای سال آینده را دارند.
از آنجایی که کشور ارمنستان اولین کشوری بود که دین مسیحیت را پذیرفت، کلیسا‌ها سنت‌ها را حفظ کرده و هر سال در شب پنجم و ششم ژانویه این اتفاق را جشن می‌گیرند. با فرا رسیدن کریسمس، ایروان با چراغ‌های بسیار زیبایی تزئین می‌شود و مردم شمارش معکوس برای سال نو را با هم جشن می‌گیرند.
پارک زمستان ارمنستان یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در کشور ارمنستان است. بسیاری از گردشگرانی که در فصل زمستان به کشور ارمنستان سفر کردند، به سایر افراد توصیه می‌کنند تا حتماً در سفر به ارمنستان در فصل زمستان به این پارک سر بزنند.
اگر با کودک خود به ارمنستان سفر کردید، مسلماً دیدن بابانوئل، ننه سرما، الف‌ها و گوزن‌ها در این پارک برای آنها بسیار جالب خواهد بود. به عقیده بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به ارمنستان در فصل زمستان است. زیرا در این فصل انواع تفریحات مانند اسکی در کوه‌های برفی، رانندگی در برف با اسکوتر برقی، پاتیناژ روی دریاچه‌های یخ زده، شیرجه زدن در برف و غیره برقرار است.

 

سخن پایانی
ارمنستان جزو کشورهایی است که در تمام فصول سال از تفریحات زیاد و متنوعی برخوردار بوده و سفر به این کشور در هر یک از 4 فصل سال بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است. در حقیقت علاوه بر طبیعت بسیار زیبا و هتل های ارمنستان، این کشور غنی از جاذبه ها و مکان‌های فرهنگی و تاریخی است.
با پیاده روی در پایتخت ارمنستان، شهر ایروان، علاوه بر این که می‌توانید از آرامش و جاذبه‌ های دیدنی این شهر لذت ببرید، می‌توانید در کافه‌های زیبای شهر نیز استراحت کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در سفر به ارمنستان ‌خود را به صرف یک وعده غذای ارمنی در کافه‌های این شهر دعوت کنید. اگر شما نیز تجربه‌ای در مورد بهترین زمان سفر به ارمنستان دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران
دیدگاه