ارمنستان

ارمنستان

معرفی کشور ارمنستان

ارمنستان - Armenia یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیان است. زیرا دریافت ویزای این کشور بسیار آسان بوده و در عین حال می‌توان از جاذبه‌ های گردشگری فراوان آن لذت برد. علاوه بر این سفر به ارمنستان نسبت به دیگر کشورهای جهان با تورهای اروپا هزینه کمتری دارد. این در حالی است که ارمنستان از مردم خونگرم، قدمت زیاد، غذاهای بسیار خوشمزه و آب ‌و هوایی مناسب برخوردار است. با این اوصاف طبیعی است که در بین گردشگران تور ارمنستان محبوبیت بالایی داشته باشد.

جاذبه‌ های گردشگری ارمنستان

بیشتر جاذبه‌ های گردشگری ارمنستان در شهر ایروان پایتخت آن واقع شده است. از جمله آنها می‌توان به میدان جمهوری، موزه تاریخ، موزه نسل کشی ارامنه، پارک عشاق، کتابخانه باستانی و موارد دیگر اشاره کرد. حال اگر به جاذبه‌ های تاریخی و مذهبی علاقه دارید می‌توانید از صومعه گغارد، کلیسای جامع زوارنتوس، معبد گارنی نیز دیدن کنید.
ارمنستان جاذبه‌ های طبیعی فراوانی نیز دارد. دریاچه سوان با طبیعتی بکر و بی نظیر، دل هر گردشگری را می‌رباید. این دریاچه یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین دنیاست که در یک منطقه کوهستانی واقع شده است. تنها با ۵ هزار درام می‌توانید در تورهایی که همه روزه در کنار میدان جمهوری ایروان برگزار می‌شوند، از دریاچه سوان دیدن کنید. در کنار تمام اینها امکانات تفریحی این کشور می‌تواند ساعات خوشی را برای شما در تور خارجی ارمنستان به ارمغان بیاورد.

هتل‌ های ارمنستان

از آنجا که ارمنستان یک مقصد گردشگری است، هتل‌ های زیادی دارد. برخی از این هتل‌ها، از امکانات عالی برخوردار هستند اما در مقابل قیمت بالاتری دارند. در کل هر نوع هتل و اقامتگاهی در ارمنستان یافت می‌شود و انتخاب هتل به بودجه شما بستگی دارد. بیشترین تعداد هتل‌ های ارمنستان در ایروان قرار دارد. مخصوصا هتل‌ های لوکس و پنج ستاره که با امکانات و خدمات فوق‌ العاده خود، رفاه حال مهمانان را فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی ۵ مورد از معروف‌ترین این هتل‌ ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

هتل ماریوت ایروان

هتل ماریوت یک هتل‌ زنجیره‌ای است که در کشورهای مختلفی شعبه دارد. یک شعبه آن در شهر ایروان، در میدان جمهوری بنا شده است. این هتل با معماری خاص و امکانات عالی، اقامت بسیار رضایتمندی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

هتل آرارات ایروان

هتل آرارات که در فاصله کمی از ایستگاه متروی آندرانیک واقع شده، یک هتل معروف و قدیمی ‌در ایروان ارمنستان است. این هتل در سال ۲۰۰۰ بازسازی شده و در کنار نمای زیبایی که دارد خدمات خوبی به مسافران ارائه می‌دهد.

هتل مولتی گرند فارائون ایروان

اگر به دنبال اقامت در یک هتل مجلل در Armenia می‌گردید، پیشنهاد می‌شود هتل مولتی گراند فارائون، واقع در اتوبان H1 ایروان به آبوویان را انتخاب کنید. اتاق‌های این هتل بسیار لوکس و متنوع هستند. از اتاق‌های استاندارد گرفته تا سوئیت‌های مجلل در این هتل وجود دارند.

هتل نشنال ایروان

هتل ناسیونال یک نمونه دیگر از هتل‌های لوکس Armenia است. ناسیونال در واقع یک بوتیک هتل شیک است که تا میدان جمهوری ایروان تنها ۳ دقیقه فاصله دارد. از جمله امکاناتی که این بوتیک هتل در اختیار مهمانان قرار می‌دهد، باشگاه ورزشی، استخر سرپوشیده، سالن برای برگزاری مجلس و یک رستوران عالی است.

هتل رادیسون بلو ایروان

هتل رادیسون بلو، هتل مجللی است که در خیابان آزاتوتیان شهر ایروان واقع است. این هتل مناظر بسیار زیبایی از شهر ایروان، پارک ویکتوری و کوه‌های آرارات را در معرض دید مهمانان خود در ارمنستان قرار می‌دهد. به همین خاطر اقامت در آن بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

 

ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

ارمنستان در هر فصل از سال آب و هوای خاص همان فصل را دارد. مثلا در بهار، بارانی و باطراوت، در تابستان گرم، در پاییز نسبتا سرد و در زمستان خیلی سرد و برفی است. به همین خاطر یک کشور چهار فصل محسوب می‌شود. تابستان‌های Armenia بسیار گرم و زمستان‌های آن با برف و سرما همراه است. دمای هوا در تابستان به ۴۰ درجه هم می‌رسد و در فصل زمستان تا ۱۰- درجه افت می‌کند. اگر به گرما یا سرمای شدید علاقه ندارید و به دنبال آب و هوای معتدلی هستید می‌توانید بهار را برای سفر و لذت بردن از آب و هوای ارمنستان انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

ارمنستان در تمام طول سال، بسیار زیبا و آماده پذیرایی از گردشگران است. اگر هوای گرم را ترجیح می‌دهید و به انجام تفریحات تابستانی علاقه دارید می‌توانید در شش ماه اول سال با تور ارمنستان نوروز نیز راهی این کشور شوید. یکی از این تفریحات، شنا در دریاچه سوان است. اما اگر سرما را بیشتر دوست دارید و عاشق تفریحات زمستانی هستید پیشنهاد می‌شود در شش ماه دوم سال، راهی Armenia شوید. پیست اسکی تساخکادزور برای انجام انواع تفریحات زمستانی در زمستان فعال است.
فراموش نکنید که Armenia در بهار مناظر خیره کننده‌ای دارد. شکوفه‌ها بر تن درختان و گل‌ها بر دامان زمین، تصاویر فوق‌ العاده‌ای را خلق می‌کنند. آب‌ و هوا در این فصل از سال، بسیار مناسب است و بارش باران بهاری، حال و هوای عجیبی را در بهترین زمان سفر به ارمنستان ایجاد می‌کند.

بلیط تهران ارمنستان

با اینکه راه‌های زیادی برای رفتن به ارمنستان وجود دارد اما راه هوایی یکی از بهترین آنهاست. ارمنستان با ایران مرز مشترک دارد. در نتیجه مسیر رسیدن به ارمنستان از ایران کوتاه است. به همین دلیل قیمت بلیط تهران ارمنستان مناسب است. با این حال، مدت زمانی که طول می‌کشد تا به مقصد برسید به شرکت هوایی که برای سفر انتخاب می‌کنید بستگی دارد. با انتخاب شرکت‌های هواپیمایی ایرانی می‌توانید در مدت زمان کمتری از‌ تهران به ایروان سفر کنید. اما در صورت انتخاب شرکت‌های هواپیمایی خارجی، این مدت زمان بیشتر می‌شود.

قیمت غذا در ایروان ارمنستان

ارمنستان نیز مانند دیگر نقاط دنیا، دارای رستوران‌هایی در سه رده ارزان، متوسط و گران قیمت است. در واقع قیمت غذا در ایروان با توجه به رستورانی که غذا را سرو می‌کند تعیین می‌شود. در کل می‌توان گفت قیمت غذا در ایروان ارمنستان با قیمت ارزان بین ۲ تا ۸ هزار درام، در رستوران‌های متوسط بین ۷ تا ۱۷ هزار درام و در رستوران‌های گران قیمت که بسیار شیک و لوکس و مجلل هستند حدود ۳۰ تا ۹۰ هزار درام است.

هزینه زندگی در ارمنستان

عوامل زیادی می‌تواند هزینه زندگی در ارمنستان را تعیین کند. مثلا اینکه در چه شهری اقامت کنید، یا چه نوع سبک زندگی را برای خود انتخاب نمایید.‌ اما در حالت کلی می‌توان گفت هزینه زندگی یک فرد مجرد حدود ۲۶۰ هزار درام و هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره حدود ۹۲۰ هزار درام در ماه است. هر چند این مبالغ بسیار تقریبی است. زیرا هزینه در شرایط مختلف متفاوت بوده و تعیین آن به صورت کلی بسیار دشوار است.

مراکز خرید ارمنستان

یکی از تفریحات در هر سفری خرید کردن است. ارمنستان گزینه‌های خرید متفاوتی دارد. از بازارهای محلی گرفته تا مجتمع‌های تجاری تازه ساخت، همگی در ارمنستان موجود هستند. قطعا ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان، دارای بهترین بازارها است. به همین خاطر ما نیز در اینجا به مراکز خرید این شهر اشاره می‌کنیم.

ایروان مال

ایروان مال یک مرکز خرید سه طبقه است. شما می‌توانید در این مرکز، انواع پوشاک و کیف و کفش با برندهای معروف دنیا را بیابید. از دیگر امکانات آن، شهربازی مخصوص کودکان، سالن کنسرت و چندین رستوران‌ برای صرف غذاست.

 

مراکز خرید ارمنستان

دالما گاردن مال ایروان

این مرکز خرید دارای اجناس مختلفی با برندهای داخلی و خارجی معتبر است. از جمله این اجناس می‌توان به انواع پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات، اکسسوری و ادکلن اشاره کرد. علاوه بر این، سینما، محوطه بازی کودکان و چندین رستوران و کافه در این مرکز خرید واقع شده که می‌تواند مورد توجه گردشگران باشد.

تشیر استریت شاپینگ گالری ایروان

در این مرکز خرید ارمنستان حدود هفتاد مغازه قرار دارد که همگی در دو طبقه واقع شده‌اند. این مرکز خرید در مرکز شهر ایروان و کمی پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته است. در اینجا می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات، اکسسوری و مبلمان چوبی را بیابید.
نظرات کاربران
دیدگاه