دیدنی های کپنهاگ دانمارک

دیدنی های کپنهاگ دانمارک

در سفرهای گذشته نقشه دانمارک را بررسی کردیم و با موقعیت شهرهای مختلف این کشور آشنا شدیم. اگر از همراهان همیشگی ما باشید، می دانید که شهر کپنهاگ یا کپنهاگن Copenhagen پایتخت دانمارک و مهمترین شهر این سرزمین است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده شهر کپنهاگ 602,481 نفر جمعیت دارد و اغلب کسانی که از ایران تور دانمارک را خریداری می کنند به سوی همین شهر رهسپار می شوند. در واقع کپنهاگ یکی از توریستی ترین شهرهای دانمارک نیز هست. در این سفر مجازی NPK باهم بیشتر با دیدنی های شهر کپنهاگ آشنا می شویم و بررسی می کنیم که چرا گردشگران ایرانی علاقه مند به سفر به این شهر هستند.

معرفی شهر کپنهاگن

کپنهاگن یا کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک است. کشور دانمارک حاکمیت پادشاهی دارد و بسیار کوچک است. البته شهر کپنهاگن، به لحاظ اقتصادی و تجاری در ناحیه اسکاندیناوی پس از استکهلم دومین شهر بزرگ است. این شهر را در زمرۀ ثروتمندترین شهرهایی می‌نامند که هیچ نیازمندی ندارد و مردمش خوشبخت‌ترین مردم کره زمین هستند. شهر کپنهاگ، در حوزه‌های گوناگونی مانند معماری، طراحی شهری، فناوری و البته گردشگری در سرتا سر جهان پیشتاز به حساب می‌آید و ساکنین این شهر بالاترین استانداردهای رفاهی را در اختیار دارند؛ همچنین در زمرۀ شهرهای هوشمند برتر جهان به شمار می‌آید و کمتر شهری مانند شهر کپنهاگ در این امر پیشرفت کرده است. اگر قصد سفر به شهر کپنهاگن، پایتخت دانمارک را دارید، در ادامه شما را با دیدنی‌های کپنهاگن دانمارک، یا همان کپنهاگ آشنا می‌کنیم.

جاهای دیدنی کپنهاگن دانمارک

به طور کلی کشورهای منطقه اسکاندیناوی، نظیر سوئد و دانمارک به لحاظ جاذبه‌های گردشگری با دیگر کشورهای اروپایی متفاوت هستند. در شهری مانند کپنهاگن، علیرغم مدرن و هوشمند بودن آن، می‌توان فرهنگ عمیق مردم، رفتارهای دوستانه، زندگی آرام و نشاط درونی آن‌ها را مشاهده کرد. دیدن خانه‌های رنگارنگ ساحلی و کشتی‌های مستقر در اسکله، کافه‌ها و رستوران‌های محلی می‌تواند برای هر توریستی جذاب و فراموش نشدنی باشد.
یکی از زیباترین باغ‌های روی کره زمین و شهربازی‌های زیبای جهان، شهربازی و باغ‌های معروف تیوولی هستند. جایی که با الهام از دیزنی لند ساخته شده و شما را به دوران کودکی‌تان می‌برد. در این مکان دیدنی‌های دیگری نظیر تئاترهای پانتومیم، سالن آینه، عروسک‌های بزرگ، باغ‌های گل، سالن‌های کنسرت و... وجود دارد.
اگر از باغ تیوولی خارج شوید و کمی پیاده روی کنید، می‌توانید به موزه ملی دانمارک در شهر کپنهاگن برسید. جایی که می‌تواند علاقه شما را به تاریخ و فرهنگ نشان دهد و شما را اغنا کند. برخی از اشیای این موزه، بیش از دو هزار سال قدمت دارند. در این موزه می‌توان انواع لوازم کلیسا، اشیای گوتیک، ظروف چینی و نقره مربوط به دورۀ باستانی دانمارک را مشاهده کرد.
کاخ کریستین بورگ، مکان دیدنی دیگری است که قدمتی بالغ بر 800 سال دارد و امروزه محل مراودات سیاسی است. برخی از قسمت‌های این کاخ، متعلق به پادشاهی و قسمت‌های دیگر نیز برای بازدید عموم است. یکی دیگر از آثار دیدنی این شهر، برج گرد است. این برج 36 متر ارتفاع دارد و در سال 1642 به عنوان رصدخانه ساخته شده است. بر بالای این برج می‌توان مناظر شهر را به صورت پانوراما مشاهده کرد.

کانال آبی نیهاون کپنهاگن

این کانال ارتباطی آبی، در قرن 17 برای اتصال میدان شهر به بندر ساخته شد. در این مسیر انواع کافه‌های کنار آب وجود دارد که می‌توان کمی از وقت خود را در آنجا صرف کرد و از دیدن مناظر سرسبز و هوای خوش لذت برد. در شمال کانال نیهاون، شما می‌توانید یک رشته خانه رنگارنگ و زیبا را که متعلق به قرون هفده و هجده هستند را ببینید. این خانه‌ها به نماد شهر کپنهاگن نیز تبدیل شده‌اند. میان این خانه‌ها، خانه‌ای هست با پلاک 16 که خانه هانس کریستین آندرسن است، خالق داستان‌های کودکانه! قایق‌های رنگارنگ هم از سویی دیگر در آب قرار دارند. این مناظر برای عکاسی و ثبت خاطراتتان پر از سوژه‌های جذاب و زیبا هستند.

آب و هوای کپنهاگن | بهترین زمان خرید تور دانمارک

کپنهاگن آب و هوایی بسیار خوشایند دارد. دمای زمستان، دست کم صفر درجه و در تابستان اغلب به 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این شهر، هر چهار فصل بهار است. در فصل تابستان بارش‌های تابستانی وجود دارد. از اواسط اردیبهشت تا اوایل مهر، بهترین زمان برای سفر به شهر کپنهاگ است. در این ایام شما در طول روز نور خورشید طولانی‌تری خواهید داشت. در غیر این ایام، مانند کشور سوئد، روزها بسیار کوتاه هستند و ممکن است تاریکی و آب و هوای متفاوت، تجربه ناخوشایندی برای شما به جای بگذارد.

هزینه‌ سفر به کپنهاگن دانمارک

در شهری که هوشمند است و سطح استاندارد زندگی مردم بسیار بالا است، پس با قیمت‌های بالا مواجه خواهید بود. شاید به جرئت بتوان گفت هزینه هتل دو ستاره در کپنهاگن با هتل پنج ستاره یک کشور دیگر اروپایی یکسان است. البته هاستل ها و مسافرخانه‌های کوچک، قیمت‌های مناسب‌تری دارند. سطح خدمات دهی هتل‌های این شهر، نیز از استاندارهای بالایی برخوردار است.
در رابطه با غذا و خوراک، قیمت رستوران‌ها مانند هتل‌ها، بسیار بالا است. البته در شهر کپنهاگن دانمارک می‌توانید فست فودهای زنجیره‌ای مک‌دونالد را پیدا کنید و غذایی خوب و به صرفه بخورید. اگر می‌خواهید اقتصادی‌تر عمل کنید می‌توانید از اغذیه‌فروشی‌های خیابانی خرید کنید. در این اغذیه‌فروشی‌های می‌توانید انواع فست فود و غذاهای ساده و سبک را سرو کنید و لذت ببرید و البته قیمت کمتری برای آن بپردازید.
اگر شما هم از طریق تور دانمارک، قصد سفر به شهر کپنهاگن را دارید، برای رزرو تور دانمارک هم اکنون با ما تماس بگیرید. اگر دیگر شهرهای اروپایی انتخاب شما هستند، در آژانس مسافرتی ما می‌توانید انواع تور اروپا را با قیمتی مناسب و بهترین شرایط رزرو کنید.

شهربازی تیولی یا تیوولی کپنهاگ

تیولی گاردن Tivoli نوعی شهربازی در پایتخت دانمارک است که در تاریخ 15 آگوست سال 1843 میلادی افتتاح شد. تیولی دومین شهربازی قدیمی در سراسر دنیاست اما هنوز هم پرطرفدار بوده و مکان بسیار خوبی برای تفریح خانواده ها در کپنهاگ به شمار می رود. بد نیست بدانید که قدیمی ترین شهربازی دنیا دیراووسبککن Dyrehavsbakken نام دارد که آن هم در دانمارک است.
آمارها نشان می دهند که سالانه بین 2.5 تا 2.7 میلیون نفر از تیولی دیدن می کنند و این مکان دومین جاذبه گردشگری پربازدید در سراسر کشور دانمارک به شمار می رود. شاید تصور کنید که شهربازی که وسایل بازی قدیمی داشته باشد اصلا نکته مثبتی نیست و نمی تواند یک جاذبه گردشگری جذاب به حساب بیاید اما باید بگویم که تمامی وسایل بازی این شهر بازی مدرن شده اند و 6 ترن هوایی بسیار هولناک در آن قرار دارد که جذابیت آن را دو چندان کرده اند. از میان 6 ترن هوایی یکی از آنها که چوبی است طرفدار بیشتری دارد.
علاوه بر ترن هوایی ها 13 وسیله بازی مخصوص بزرگسالان می شود در این مکان وجود دارند که برج های مرتفع بعدی بخش کوچکی از آنهاست. در تیولی 16 وسیله نیز برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.
ساعات بازدید: 11:00 تا 23:00
قیمت بلیت شهربازی توولی دانمارک:
بزرگسالان: 120 کرون دانمارک
کودکان (3 تا 7 سال): 50 کرون دانمارک
آدرس شهربازی تیوولی: دانمارک، کپنهاگن، وستربرگید Vesterbrogade

شهربازی تیولی یا تیوولی کپنهاگ

قلعه روزنبرگ کپنهاگن دانمارک

دانمارک پر است از قلعه های زیبا و بناهایی که با سبک معماری اروپایی خود خریداران تور اروپا را به سوی خود جلب می کنند تا تور دانمارک را هم در برنامه سفر خود قرار بدهند. یکی از قلعه های جذاب روزنبرگ Rosenborg Castle است. این قصر دوست داشتنی در سال 1606 میلادی به عنوان یک خانه تابستانی ساخته شد و نمونه بسیار خوبی از معماری قرن هفدهم اروپایی است که افکار مسیحیت در آن به خوبی مشاهده می شود.
بسیاری از بناهای قرن هفدهم در دانمارک بر اساس سبک معماری رنسانس هلندی ساخته می شدند که قلعه روزنبرگ نیز یکی از آنهاست. بناهای این دوره دانمارک اغلب به مرور گسترش پیدا می کردند و روزنبرگ نیز بارها گسترش یافت و بخش های متعددی به آن افزودند تا آن که در سال 1624 سرانجام به شکل امروزی آن در آمد.
خوب است بدانید که روزنبرگ را به عنوان باغ قلعه نیز می شناسند زیرا این بنا دارای یک باغ بسیار زیباست. در حال حاضر این کاخ قدیمی ترین قصر سلطنتی موجود در دانمارک است و نگهبانانی وجود دارند که از آن حفاظت می کنند. امروزه به صورت سالانه 2.5 میلیون گردشگر از قلعه روزنبرگ بازدید می کنند.
ساعات بازدید: 11:00 تا 16:00
قیمت بلیت روزنبرگ دانمارک:
بزرگسالان: 110 کرون دانمارک
کودکان: رایگان
آدرس قلعه روزنبرگ: دانمارک، کپنهاگن، ولدگید

قلعه روزنبرگ کپنهاگن دانمارک
قلعه روزنبرگ کپنهاگن

کاخ کریستینسبورگ دانمارک

کاخ کریستینسبورگ Christiansborg Palace را می توانیم به عنوان سومین دیدنی مشهور کپنهاگن به شما همراهان NPK معرفی کنیم. این کاخ 800 ساله مکان های دیدنی متعدد و بسیار جذابی دارد که باید عاشق معماری، تاریخ و زندگی خاندان سلطنتی باشید تا از آنها لذت ببرید. این کاخ حالا در برنامه سفر تمامی خریداران تور دانمارک قرار دارد و حتی کسانی که تور ارزان دانمارک را می خرند هم باز از این مکان دیدن می کنند. دلیل اصلی محبوبیت این قصر این است که برای سالهای طویلی محل اقامت پادشاهان این کشور بوده و حالا نیز مجالس دانمارک، دیوان عالی و وزارت امور خارجه دانمارک در آن قرار دارند.
بخش هایی از این کاخ همواره برای برپایی مجالس خندان سطنتی استفاده می شد که مکان های مورد علاقه من در کاخ کریستینسبورگ هستند همچنین من اتاق های خصوصی پادشاهان را هم دوست داشتم و این که می توانستم با تاج و تخت پادشاهان دانمارکی آشنا شوم من را در بازدیدم از کاخ کریستینسبورگ به وجد می آورد.
ساعات بازدید: 10:00 تا 17:00
قیمت بلیت کاخ کریستینسبورگ:
بزرگسالان: 150 کرون دانمارک
کودکان: رایگان
آدرس کاخ کریستینسبورگ: دانمارک، کپنهاگن، Prins Jørgens Gård

کاخ کریستینسبورگ دانمارک
کاخ کریستینسبورگ

به نظر شما چه بناهای دیدنی دیگری در دانمارک وجود دارند که ممکن است بازدید از آن برای هموطنان ایرانی جالب باشد؟
شما چه سبکی از دیدنی ها را می پسندید؟
با توجه به این که مدتی قبل در رابطه با پاریس و دیدنی های آن مانند برج ایفل برای شما عزیزان گفتم، حالا دانمارک را برای سفر انتخاب می کنید یا هنوز علاقه مند به خرید تور فرانسه هستید؟

 

نظرات کاربران
دیدگاه