دیدنی های شهر رم

دیدنی های شهر رم
رم شهری با میراث شکوه مند باستانی است که زمانی در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا امپراتوری می‌كرده است و غني از تاریخ و و هنر در سراسر آن است. کولوسئوم، تپه پالاتین و تالار رم قدیمی ترین جاذبه هاي شهر است. جاذبه های شهر رم آنقدر زیاد هستند که بازدید از آن ها چند روز یا حتی چند ماه زمان نیاز دارد. با اولين بار ديدن شهر رم مجذوب و تحت تأثیر شکوه چهره آن قرار مي گيرید. به همین دلیل قبل از سفر برنامه ريزي براي دیدن مكان هاي مورد علاقه شما کار مهمی به شمار می آید. در اين سفر مجازی تور ایتالیا معروف ترين مكان هاي ديدني رم كه حتما بايد آنها را برای یکبار هم که شده ببینید را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
رم

معرفی شهر مشهور رم

رم پایتخت ایتالیا و یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است و در تاریخ جهان نقش بسزایی داشت. ایتالیا به خاطر معماری، غذای عالی، مناظر شگفت انگیز و شهرهای زیبایی مانند رم مشهور است. رم مشهورترین شهر ایتالیا در جهان است كه در 753 سال قبل از میلاد ساخته شده است، رم یکی از پربازدیدترین شهرهای ایتالیا و جهان با تلفیق معماری خارق العاده و زندگی لوکس و آب و هوای عالی است.
معرفی شهر مشهور رم

تاثیرات رومیان در زندگی روزمره ایرانی ها

• برنامه های یارانه ای
• بزرگراه ها و جاده ها
• کلکسیون
• روزنامه ها

معروف ترین دیدنی های شهر رم

در اینجا بیشتر با دیدنی های شهر رم ایتالیا آشنا می شویم.

حمام های کاراکالای رم

حمام کاراکالا، دومین حمام عمومی بزرگ در رم است که توسط امپراطور کاراکالا در قرن سوم برای اهداف تبلیغاتي سیاسی ساخته شد این حمام ها بیش از سیصد سال قدمت دارند اما سهل انگاری، غارت و زلزله آنها را به ویرانه تبدیل کرده است .
این مكان ها بیشتر جنبه عمومی دارد و دارای حمامهای گرم و سرد، استخر شنا، سونا خشک و بخار، امکانات ژیمناستیک و ورزشی، اتاقهای گردهمايي، باغها، کتابخانه ها، آرایشگاه ها و مغازه ها است. این سازه عظیم 300 متر مربع مساحت دارد و می تواند همزمان 1500 نفر را در خود جای دهد. کف و دیوارهاي آن با سنگ مرمر، موزاییک و نقاشی دیواری تزئين شده است.
حمام های کاراکالای رم

تپه پالاتین شهر رم

تپه پالاتین، یکی از هفت تپه رم است که با افسانه های رومی پیوند خورده است این تپه کاملاً با کاخ های بزرگ ساخته شده بود. از نظر استراتژیک تپه پالاتین 50 متر ارتفاع قرار دارد، تپه پالاتین شواهدی از اولین سکونتگاه رم است و فعالیت انسان قبل قرن نهم میلادي را نشان می دهد و بعدها شاهنشاهان و خانواده های بزرگ اشرافی برای ساخت کاخ های اين مكان را انتخاب کردند. تپه پالاتین مکانی ترکیبی از پارکي با خرابه های باشکوه و چشمگیر روم باستان است که مکان زیبایی برای گشت و گذار است.
تپه پالاتین شهر رم

میدان سنت پیتر رم

میدان سنت پیتر که در شهر واتیکان واقع شده، مشهورترین میدان رم است. صدها هزار نفر در این میدان جمع می شوند تا پیام های پاپ را بشنوند. این میدان در قرن هفدهم توسط فردی به نام برنینی ساخته شده و به شکل بیضی است که از دو طرف با ستونهای کلیسای سنت پیتر احاطه شده در مرکز بیضی یک آبلیسک مصری ایستاده است که در زمان امپراطور آگوستوس از مصر به روم منتقل شد. قدم زدن در این تالار كه اکنون در وسط شهري مدرن و پرتحرک قرار گرفته است، مانند قدم برداشتن به دو هزاره سال پيش به قلب روم باستان است. اين ميدان تنها بخش کوچکی از شکوه و عظمت اصلی رم را و تاریخ ا امپراتوری روم و جهان غرب را نشان مي دهد.
میدان سنت پیتر رم

فواره چشمه تروی رم

این شاهکار قرن 17هم یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر رم است و مجسمه هاي آن اسطوره ای از نپتون خدای دریاست و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رم محسوب مي شود. طبق افسانه ها كه امروزه نيز رايج می باشد انداختن سکه به داخل چشمه است که از ديرباز به اين معني بود كه با اين سنت دوباره به رم باز خواهيد گشت.
فواره چشمه تروی رم

پانتئون شهر رم

یکی از بهترین بناهای حفظ شده رومی است كه در سال 126 میلادی به عنوان معبد خدایان رم ساخته شد و از قرن 7 به عنوان کلیسای کاتولیک شناخته می شود. گنبد معروف پانتئون با 2000 سال قدمت بزرگترین گنبد بتنی است كه توسط امپراطور مارکوس آگریپا پانتئون براي معبد خصوصی خود انتخاب كرد و بعدها توسط امپراطور هادریان در قرن دوم بازسازی شد.
پانتئون شهر رم

گالري و باغ ویلا هاي بورگز رم

باغ هي بورگز یکی از بزرگترین پارک های رم دارای جاذبه هاي طبيعي و دو عدد موزه است که برجسته ترین آنها ویلای برقس Borgheseاست . گالري بورگز شامل: تابلوهاب نقاشی، مجسمه، موزاییک و نقوش برجسته است که بیشتر در قرن پانزدهم تا هجدهم میلادی ساخته شده اند.
منظره این باغ به سبک انگلیسی است و دارای مسیرهای پیاده روی و برکه هایی می باشد که می توانيد در آن قایقراني كنيد. به علاوه براي گشت و گذار در پارک امکان دوچرخه سواری نیز وجود دارد و از باغ وحش، زمین های بازی، اسب سواری آخر هفته و نمایش های عروسکی لذت ببريد.
گالري و باغ ویلا هاي بورگز رم

آمفی تئاتر کولوسئوم رم

کولوسئوم یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری رم است. ساخت این بنا در سال 72 میلادی به دستور امپراطور و سپاسیان بازسازي شد. اين مكان سالن آمفی تئاتر بیضی دارد كه بالغ بر 50000 نفر برای تماشای جنگ گلادیاتورها و سایر سرگرمی ها از آن استفاده می کردند.
آمفی تئاتر کولوسئوم رم


نظرات کاربران
دیدگاه