قیمت غذا در ایروان ارمنستان

قیمت غذا در ایروان ارمنستان

قیمت غذا در ارمنستان

ارمنستان به عنوان کشور همسایه ایران مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است. یکی از موارد مهم در زمان سفر به این کشور، دانستن قیمت غذا در ایروان ارمنستان پیش از سفر است. در صورت اطلاع از هزینه‌های مربوط به غذا در ارمنستان می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفر انجام دهید. همچنین می‌توانید به کاهش هزینه‌های سفر نیز کمک کنید. در این مطلب NPK به ارائه اطلاعاتی در مورد هزینه خورد و خوراک در ارمنستان خواهیم پرداخت. بدین ترتیب راحت‌تر می‌توان قیمت غذا را در این کشور توریستی در تور ارمنستان محاسبه کرد.

هزینه سفر به ارمنستان

از موارد مهم در زمان اطلاع از هزینه ها و قیمت غذا در این کشور، دانستن قیمت غذا در ایروان ارمنستان است. در این کشور تنوع غذایی بسیاری وجود داشته و به هر رستورانی که پا بگذارید غذا‌های منطبق با سلیقه خود را پیدا خواهید کرد. رستوران‌ها در این کشور همانند دیگر کشور‌ها در سه دسته لوکس، میان رده و ارزان قیمت قرار دارند. به همین دلیل قیمت غذا نیز در این رستوران‌ها بسیار متفاوت است. حتی در برخی موارد رستوران‌های هم رده نیز قیمت‌های متفاوتی را برای غذا‌های خود در نظر گرفته‌اند. در ادامه نرخ برخی از غذا‌های این رستوران‌های ارمنستان آمده است.
حدود قیمت غذا در رستوران ارزان قیمت: بین ۲ تا ۸ هزار درام
هزینه غذا در رستوران میان رده ارمنستان: بین ۷ تا ۱۷ هزار درام
قیمت غذا در یک رستوران لوکس در کشور ارمنستان: بین ۳ الی ۹۰ هزار درام

غذاهای سنتی ارمنستان

یکی از غذا‌های پرطرفدار در کشور ارمنستان، غذا‌های سنتی این کشور است. این غذا‌ها می‌توانند شما را با فرهنگ و سنت این کشور آشنا کرده و طعم‌های جدیدی را در اختیار شما در تور ارمنستان نوروز نیز قرار دهند. اغلب غذا‌های سنتی و بومی ارمنستان در رستوران‌های درجه یک ایروان سرو شده و قیمتی حدود ۳۵۰۰ درام دارند. برخی از غذا‌های سنتی این کشور به همراه قیمت غذا در ایروان ارمنستان عبارتند از:
ایشخان: بین ۵ تا ۲۵ هزار درام
دولما: حدود ۳۵۰۰ درام
خورو واتس: حدود ۴۲۰۰ درام
قاورما: میانگین ۳۷۰۰ درام

 

غذاهای سنتی ارمنستان

فست فودهای ایروان

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که به غذا‌های فست فودی علاقه دارند. در صورتی که بخواهید این غذا‌ها را در تور خارجی ارمنستان نیز امتحان کنید بهتر است از میانگین قیمت‌های آنها مطلع شوید. نحوه پخت همبرگر و پیتزا در همه ی دنیا یکسان است. اما ممکن است مزه و طعم این غذا‌ها در سفر متفاوت باشد. بسیاری از رستوران‌های ارمنستان غذا‌های فست فودی سرو می‌کنند. برخی از رستوران‌های زنجیره‌ای معروف در ارمنستان رستوران‌های مک دونالد، کی اف سی و پیتزا هات هستند که هر کدام با سبک و سیاق خودشان پیتزا و همبرگر را برای مشتریان آماده می‌کنند. در ادامه قیمت برخی غذاهای پرطرفدار آمده است.
قیمت مرغ سوخاری در مک دونالد: بین حدود ۵۰۰ تا ۹۹۵۰ درام
قیمت برگر مک میل در مک دونالد: بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ درام
قیمت پیتزا در فست فود هات: بین ۸۰۰ تا ۳۸۰۰ درام

رستوران‌ های ایروان

رابطه نزدیک و اشتراک‌های فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان باعث شده تا غذا‌های ایرانی در این کشور محبوبیت خاصی داشته باشند. رستوران‌های ایرانی بسیاری در این کشور دائر بوده و غذا‌های ایرانی ارائه می‌کنند. قیمت غذا در این رستوران‌ها متفاوت است. ممکن است قیمت غذا از ۶۰۰ درام شروع شده و تا ۴۵۰۰ درام برای انواع غذا‌ها از قبیل کباب، خورش و موارد دیگر نیز ادامه پیدا کند. البته ممکن است بسته به نوع رستوران این هزینه متغیر باشد.

قیمت نوشیدنی ارمنستان

در زمان سفر، قیمت نوشیدنی‌ها و آب نیز مانند قیمت غذا در ایروان ارمنستان از موارد مهم به شمار می‌رود. در برخی موارد به دلیل عدم دسترسی به آب مناسب در این سفر، باید آب معدنی خریداری کنید. قیمت آب معدنی با توجه به اندازه آن متفاوت خواهد بود. یک بطری 1.5 لیتری حدود ۲۶۴ درام قیمت دارد.
نوشیدن چای، قهوه و یا آب در زمان بازدید از ایروان بسیار دلچسب خواهد بود. هزینه نوشیدنی‌ها نیز در بین هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک قرار داشته و باید همراه با هزینه غذا محاسبه شود. هزینه مربوط به انواع نوشیدنی با توجه به محتوا و محل خریداری و سرو در این کشور متفاوت است. اما اغلب موارد زیر به عنوان نوشیدنی در هنگام سفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انواع چای: حدود ۱۰۰۰ درام
نوشابه از نوع پپسی یا کوکا: حدود ۴۲۶ درام
یک لیتر شیر: حدود ۵۸۰ درام

کافه های ارمنستان

کافه‌ها و رستوران‌های روباز بسیاری در ارمنستان وجود دارند که ممکن است برای شما جالب توجه و محلی برای لذت بردن از آب و هوای ارمنستان باشند. احتمالاً در صورت سفر به این کشور در فصل‌های خوش آب و هوا هوس خواهید کرد در این کافه‌ها انواع نوشیدنی از نوع قهوه سفارش دهید. قیمت انواع قهوه در ارمنستان شامل موارد زیر است.
قیمت قهوه اسپرسو: حدود ۲۰۰۰ درام
قیمت کاپوچینو: ۲۰۰۰ درام
قیمت کارامل ماکیاتو: حدود ۲۲۵۰ درام
قیمت لته: ۲۲۰۰ درام
قیمت قهوه آمریکانو: حدود ۲۰۰۰ درام

 

غذاهای خیابانی ارمنستان

غذاهای خیابانی ارمنستان

غذا‌های خیابانی از جمله غذا‌های پرطرفدار در اکثر کشور‌ها هستند. این نوع غذاها سریع و آسان آماده شده و جدا از طعم و مزه می‌توانند معرف فرهنگ و سنت یک کشور باشند. قیمت غذا‌های خیابانی در ارمنستان بسیار مناسب بوده و می‌توان گفت حداقل قیمت غذا در ایروان ارمنستان به غذا‌های خیابانی تعلق دارد. مانتی، شاورما، پیراشکی و دلمه از جمله غذا‌های خیابانی این کشور هستند. در طول گردش در این شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری ارمنستان، خوردن غذاهای خیابانی می‌تواند بسیار دلچسب باشد.
حدود قیمت غذا‌های خیابانی در ارمنستان: بین ۱۵۰ تا ۲۰۰۰ درام

قیمت نان در ارمنستان

یکی دیگر از غذا‌های مهم در ارمنستان نان است. ممکن است در زمان سفر به این کشور و در زمان خوردن صبحانه در خارج از هتل های ارمنستان به دنبال خرید نان باشید. هر قرص ۲۵۰ گرمی نان در ارمنستان حدود ۷۰ درام است. در صورتی که نان خریداری شده ۵۰۰ گرم باشد، قیمت آن به ۲۸۰ درام می‌رسد.

هزینه خوراک در ایروان

هزینه روزانه غذا برای فرد مسافر در ارمنستان اهمیت زیادی دارد. ‌با یک حساب سرانگشتی می‌توان هزینه غذا برای یک روز گردش در ارمنستان را بدست آورد. در صورتی که با تور به این کشور سفر کرده باشید، هزینه صبحانه را پرداخت نخواهید کرد. اما صرف دیگر وعده‌های غذایی با هزینه همراه خواهد بود.
در یک روز گردش در ارمنستان، علاوه بر دو وعده غذایی ممکن است یک وعده غذای خیابانی و دو وعده نوشیدنی از جمله چای و قهوه بنوشید. هزینه همه این موارد حدود ۷۰۰۰ درام خواهد شد. این رقم به تومان در حدود یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان است. قیمت غذا در ایروان ارمنستان برای ایرانیان نسبت به دیگر کشور‌های توریستی نسبتاً ارزان خواهد بود. به همین دلیل سالانه افراد بسیاری این کشور را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.

 

کلام پایانی
در این مطلب به قیمت غذا در ایروان ارمنستان پرداخته شد. آگاهی از هزینه غذا در زمان سفر ضمن کمک به مدیریت هزینه‌ها، به برنامه‌ریزی بهتر در سفر نیز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب بهتر است پیش از سفر قیمت غذا‌ها در کشور مقصد را بررسی کرده و در طول سفر نیز بهترین انتخاب را داشته باشید.

نظرات کاربران
دیدگاه