رستوران های سامویی

رستوران های سامویی

بهترین رستوران های سامویی

رستوران‌ گردی یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های هر سفر است و می‌ تواند سبب آشنایی گردشگر با غذاهای محلی آن منطقه نیز شود. در تمام شهرها، خصوصا شهرهایی که از متداول‌ ترین مناطق گردشگری به حساب می‌ آیند، رستوران‌ های بسیاری وجود دارند که علاوه بر ارائه غذاهای محلی، غذاهای بین‌ المللی را هم عرضه می‌ کنند. سامویی یکی از زیباترین جزیره‌ های جهان، در کشور تایلند واقع شده است. رستوران های سامویی علاوه بر اینکه مقصدی برای صرف غذا محسوب می‌ شوند، از زیبایی ویژه‌ ای برخوردار هستند و می‌ توان آنها را منطقه‌ ای گردشگری نیز به شمار آورد. در ادامه این صفحه از NPK برخی از مشهورترین رستوران‌ های جزیره سامویی را معرفی کرده و ویژگی‌ های آنها را تشریح می‌ کنیم.

رستوران تری تاپس سامویی

Tree Tops Sky Dining

یکی از محبوب‌ ترین رستوران‌ های سامویی که توجه بسیار از گردشگران تور سامویی را به خود جلب می‌ کند، رستوران تری تاپس اسکای داینینگ است. این رستوران علاوه بر ارائه یک منوی غذایی بسیار کامل، از چشم‌ اندازی بی‌ نظیر برخوردار است. رستوران تری تاپس اسکای داینینگ روی صخره‌ های سنگی و در اطراف ساحل چاونگ واقع شده و با آلاچیق‌ هایی چوبی، از مشتریان خود پذیرایی می‌ کند. این رستوران فقط دارای هشت جایگاه پذیرایی است و هر آلاچیق غذا خوری، در خانه‌ ای درختی قرار دارد و از این رو، رستوران تری تاپس اسکای داینینگ از زیباترین مکان‌ های جزیره سامویی برای عکس‌ برداری در تور خارجی به این جزیره دیدنی نیز محسوب می‌ گردد.
البته قابل ذکر است که نمای بی‌ نظیر و فضای دلپذیر این رستوران تنها امتیاز مثبت آن نیست. رستوران تری تاپس اسکای داینینگ از یک منوی غذایی بسیار غنی برخوردار است. موارد زیر برخی از خدماتی هستند که توسط این رستوران ارائه می‌ شوند.
انواع غذاهای سنتی تایلندی
 غذاهای دریایی
 خوراک‌ های گوشتی
 غذاهای کاملا گیاهی برای افراد وگن
 غذاهای فاقد گلوتن برای بیماران مبتلا به سلیاک

 انواع غذاهای بین‌ المللی

 غذاهایی با دستور پخت ترکیبی یا فیوژن این رستوران هر روز از ساعت هجده بعد از ظهر تا یازده شب باز است و در صبح خدمتی ارائه نمی‌ کند.

رستوران داینینگ آن د راکس سامویی

Dining In The Rocks

یکی از رستوران‌ هایی که همواره از بهترین رستوران‌ های سامویی محسوب می‌ گردد، داینینگ این د راکس است. این رستوران در هتل معروف Six Sense Resport واقع شده اما پذیرای عموم مردم است. این رستوران بر روی صخره‌ های سامویی واقع شده و چشم‌ اندازی به سوی خلیج تایلند و سواحل سامویی دارد. معماری رستوران به شکل پلکانی و ساخته شده از چوب بامبو و درخت ساج است.
علاوه بر اینکه فضای بسیار زیبای رستوران داینینگ این د راکس آن را به یکی از رمانتیک‌ ترین مکان‌ های سامویی تبدیل کرده، منوی غذایی بسیار کامل آن به همراه سرآشپز های حرفه‌ ای، از دیگر دلایل محبوبیت این رستوران هستند.
بار، پارکینگ، غذاخوری‌ های متنوع و اینترنت رایگان، برخی از امکانات ویژه این رستوران محسوب می‌ گردند. غذاهای ارائه شده توسط رستوران داینینگ این د راکس علاوه بر تنوع بسیار بالا، از تزییناتی خاص و اشتها آور برخوردار هستند و می‌ توانند توجه هر گردشگری را در جزایر سامویی به خود جلب کنند. موارد زیر، برخی از دسته‌ بندی‌ های عرضه شده در منوی این رستوران هستند.
غذاهای بین‌ المللی
 غذاهای اروپایی
 غذاهای معاصر
 غذاهای مخصوص افراد وگن
 غذاهای بدون‌ گلوتن برای بیماران مبتلا به سلیاک
 غذاهای تایلندی
همان‌ طور که از دسته‌ بندی مشخص است، این رستوران بیشتر از اینکه جنبه سنتی داشته باشد، بر روی تنوع غذایی برای انواع مردم تمرکز کرده است. رستوران داینینگ این د راکس نیز تنها در شب پذیرای مهمانان در تور سامویی نوروز نیز است.

 

رستوران های سامویی

رستوران کوب تای سامویی

Kob Tai

اگر به دنبال رستورانی با فضای زیبا هستید که انواع غذاهای سنتی تایلند را عرضه کند، رستوران کوب تای بهترین انتخاب محسوب می‌ گردد. این رستوران فضایی شبیه به یک باغ دارد و غذاخوری‌ های آن در آلاچیق‌ ها قرار گرفته‌ اند. رستوران کوب تای در نزدیکی جاده مشرف به ساحل لامای واقع شده و به دلیل قرار گیری‌ اش در خارج شهر، اغلب محیطی بسیار آرام دارد و فضای سنتی آن، بیش از اکثر رستوران های سامویی است. استخر سرباز این رستوران یکی دیگر از مواردی است که به زیبایی‌ اش می‌ افزاید، این استخر و دیگر نقاط باغ پس از تاریک شدن هوا، با نور پردازی‌‌ چشم‌ گیری توجه را به خود جلب می‌ کنند.
همان‌ طور که پیش‌ تر اشاره شد، رستوران کوب تای صرفا غذاهای تایلندی و دیگر کشورهای آسیای شرقی را عرضه می‌ کند و از این رو، شاید انتخاب مناسبی برای افراد بد غذا نباشد. از دیگر ویژگی‌ های مثبت این رستوران، می‌ توان به ارائه تمام‌ وعده‌ های غذایی، یعنی صبحانه، برانچ، نهار و شام اشاره کرد. همچنین قیمت نسبتا پایین رستوران کوب تای یکی از دلایل دیگر محبوبیت آن محسوب می‌ گردد.

 

بهترین رستوران های سامویی

کافه رستوران سامویی

Angela's Bakery and Café

کافه رستوران قدیمی آنجلاز بیکری اند کافه به دلیل فضای دنج‌ خود، یکی از محبوب‌ ترین مکان‌ ها برای افراد بومی سامویی در کنار جاذبه های گردشگری سامویی و در تور تایلند محسوب می‌ گردد. این کافه رستوران دلنشین در جاده کمربندی واقع شده و دو سالن پذیرایی را به مشتریان خود ارائه می‌ دهد. یکی از سالن‌ های غذاخوری کافه رستوران آنجلاز بیکری اند کافه زیر کلاه فرنگی زیبایی در جلوی رستوران واقع شده و دیگری محیطی سر پوشیده در ساختمان است.
منوی غذایی این رستوران ساده ولی جذاب است و از این رو می‌ تواند برای هر فردی مناسب باشد. موارد زیر برخی از دسته‌ بندی‌ های غذایی کافه رستوران آنجلاز بیکری اند کافه هستند.
انواع غذاها و ساندویچ‌ های سرد
 سالاد های متنوع
 انواع شیرینی و دسر
 غذاهای اروپایی از جمله پاستا و پیتزا
 سوسیس و دیگر فست‌ فود ها

رستوران های معروف سامویی

رستوران جان سامویی

John

رستوران جان یک رستوران بی‌ نظیر وابسته به هتل Conrad Ko Samui از هتل های سامویی است و در جنوب غربی جزیره سامویی، در منطقه تالینگ نگام واقع شده است. این رستوران بر روی یک تپه بر فراز خلیج فانگ کا قرار گرفته و تراسی چوبی دارد. چشم‌ انداز بی‌ نظیر آن، حتی از دور دست‌ ها نیز قابل مشاهده است.
رستوران جان را می‌ توان بزرگ‌ ترین رستوران های سامویی محسوب کرد. این رستوران با ارائه بیست و هشت جایگاه غذاخوری برای تورها، گزینه‌ ای محبوب به شمار می‌ آید. دکور جالب این رستوران، آمیخته‌ ای از فضای سنتی تایلندی و فضای مجلل رستوران‌ های لوکس است و از این رو، محل بسیار مناسبی برای عکس‌ برداری به حساب می‌ آید. منوی غذایی این رستوران علاوه بر ارائه غذاهای سنتی تایلندی، انواع غذا ها، سوپ‌ ها، دسر ها و سالاد های بین‌ الملل را نیز عرضه می‌ کند.
یکی از نکات مهم در مورد این رستوران، استفاده‌ اش از مواد اولیه وارداتی، از جمله گوشت گوسفند نیوزلندی و گوشت گاو ژاپنی است. این قضیه سبب می‌ شود که رستوران جان نسبت به سایر رستوران‌ های سامویی قیمت بالاتری داشته باشد.

 

رستوران های سامویی تایلند

کلام پایانی
جزیره سامویی با وجود مساحت اندک خود، رستوران‌ های بسیاری دارد و تعدادی از رستوران های سامویی علاوه بر ارائه غذاهای سنتی و دریایی، انواع غذاهای بین‌ المللی را نیز عرضه می‌ کنند و از این رو حتی افراد بد غذا می‌ توانند به راحتی با محیط وفق پیدا کنند. در این مقاله تعدادی از مشهورترین رستوران‌ های سامویی را معرفی کردیم و امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران
دیدگاه