جزایر سامویی

جزایر سامویی

جزیره سامویی تایلند

شاید شما نام جزایر سامویی را در کنار نام مناطق دیگر تایلند مثل پاتایا شنیده باشید. این جزایر زیبا به دلیل طبیعت فوق‌ العاده‌ ای که دارند، روز به‌ روز معروف‌ تر شده و گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌ کنند. این جزایر در قرن بیستم میلادی مورد استقبال و محبوبیت افراد زیادی قرار گرفتند و به علت طبیعت زیبا و بکرشان روز به‌ روز بیشتر در معرض توجه قرار گرفتند. اگر شما هم می‌ خواهید بیشتر راجع به سامویی بدانید، با NPK تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آشنایی با جزیره سامویی

اگر از مردمان محلی این مناطق راجع به تاریخچه سامویی سؤال کنید، به‌ احتمال زیاد به کوهنوردانی که در سال 1970 این مناطق زیبا را کشف کردند اشاره خواهند کرد. گروهی از کوهنوردان ماجراجو و خوش‌ شانس به منطقه‌ ای می‌ رسند که در این منطقه عده‌ ای از مردم محلی زندگی می‌ کردند و به دلیل حداقل امکانات موجود به‌ وسیله ماهیگیری در سواحل سامویی و پرورش‌ دادن درخت نارگیل امرار معاش می‌ کردند. به‌ احتمال زیاد تاریخچه این مردمان به قرن 15 بر می‌ گردد. زمانی که عده‌ ای از مناطق جنوبی چین و شبه‌ جزیره کالای به این سرزمین مهاجرت کرده و زندگی خود را شروع کردند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام کامل این منطقه کو سامویی است. سامویی از کلمه‌ ای چینی به معنی بهشت امن وام‌ گرفته شده است و واژه کو که به معنی جزیره هست، به این کلمه اضافه شده است. بدیهی است که این اسم به طبیعت بکر و بی‌ نظیر این منطقه زیبا اشاره دارد.

راهنمای سفر به جزایر سامویی

این منطقه زیبا در قسمت شرقی کشور تایلند قرار گرفته است که در تور تایلند می توانید از آن دیدن کنید. این جزیره که سومین جزیره بزرگ تایلند محسوب می‌ شود، با بیش از 60 جزیره‌ ی بزرگ و کوچک احاطه شده و به طبیعت زیبا و فوق العاده این منطقه اضافه کرده است. جزایر سامویی در استان سوراتانی در 700 کیلومتری جنوب بانکوک در خلیج تایلند واقع شده است. از قسمت شرقی این منطقه به قسمت غربی آن رشته کوهی کشیده شده و قسمت اعظم آن را جنگل‌ های بکر و زیبا فرا گرفته است. جالب است بدانید این جزیره غیر قابل سکونت بوده و برای مسافرانی که سفری همراه با آرامش و به دور از هیاهو می‌ خواهند، گزینه مناسبی می‌ تواند باشد.

آب و هوای سامویی

موقعیت خوب جغرافیایی این منطقه باعث شده است که از باران‌ های شدید موسمی در امان باشد. در واقع این منطقه دو فصل دارد. یک فصل بارانی و یک فصل گرم و استوایی که همین علت به‌ وجود آمدن این طبیعت بی‌ بدیل است. میانگین دما و آب و هوای سامویی 28 درجه است و این برای کسانی که به دنبال منطقه‌ ای به‌ دور از سرما هستند تا روزهای آفتابی و دلچسبی را در تور سامویی تجربه کنند، انتخاب مناسبی است.

جاهای دیدنی سامویی

بدیهی و قابل حدس است که با توجه ‌به توضیحاتی که راجع به موقعیت جغرافیایی این منطقه داده شد، این منطقه دارای دیدنی‌ ترین مناطق بکر و زیبا باشد. در ادامه چندین مورد از این مناطق را معرفی می‌ کنیم.

صخره‌ های پدر بزرگ و مادر بزرگ سامویی

HIN TA AND HIN YAI ROCKS

صخره‌ های هین تا و هین یا که با نام صخره‌ های پدربزرگ و مادربزرگ نیز شناخته می‌ شوند، یکی از جاذبه‌ های گردشگری سامویی است که از دیدنی های جذاب و معروف در این منطقه محسوب می‌ شود. این صخره‌ ها در قسمت جنوبی سامویی قرار دارد و مبنی بر یک سری نظریه‌ ها در طول میلیون‌ ها سال به علت فرسایش آب و باد به وجود آمده‌ اند. برخی از افسانه‌ ها بر این باورند که این صخره‌ ها را در واقع بدن‌ های زوج پیری می‌ دانند.

مجسمه بودای بزرگ سامویی

Big Buddha

یکی از زیباترین و منحصر به‌ فردترین صحنه‌ هایی که می‌ توانید در جزایر سامویی ببینید مجسمه بودای بزرگ است. این مکان زیبا که با نام معبد وات فرا یایی Wat Phra Ya هم شناخته می‌ شود، در سواحل شمال شرقی سامویی واقع شده و صحنه زیبایی را به مسافران تور سامویی نوروز نیز عرضه می‌ کند. این مجسمه در واقع بودایی را به تصویر کشیده است که در حال پرواز به سمت‌ و سوی سامویی است. همچنین شما می‌ توانید از بازارچه کوچکی که در اطراف این معبد قرار دارد انواعی از اشیا و سوغاتی‌ های مذهبی را دیدن و یا خریداری کنید.

 

باغ مخفی بودا

باغ مخفی بودا

Secret Buddha Garden

اگر شما هم از آن دسته از کسانی هستید که به مجسمه‌ ها و داستان آنها علاقه‌مندید، این باغ مخفی مخصوص شما است. باغ مخفی بودا یکی از جالب‌ ترین مناطقی است که می‌ توانید در جزایر سامویی ببینید و زمان خود را با دیدن مجسمه‌ های درون این باغ بگذرانید. داستان این باغ به سال 1976 باز می‌ گردد. زمانی که یک کشاورز مجسمه‌ هایی را در باغ خود قرار می‌ داد و پس از گذشت سال‌ ها و مرگ وی، باغ او به یکی از دیدنی‌ ترین مکان‌ های سامویی در تور خارجی سامویی تبدیل شده است. شما در حین گردش در این باغ، در هر گوشه پنهان و غیر پنهانی ممکن است مجسمه‌ ای ببینید.

آبشار ناموانگ سامویی

Na Muang Waterfalls

اگر به کوهنوردی علاقه‌مندید، آبشارهای ناموآنگ پیشنهاد ما به شماست. آبشارهای ناموآنگ دو آبشار زیبا و دیدنی هستند که به فاصله کمی از هم قرار دارند. شما می‌ توانید با چند دقیقه رانندگی از یکی از آبشارها عبور کرده و به بعدی برسید. نکته مهم در این باره این است که سعی کنید در این بازدید وسایل و امکانات کوهنوردی به همراه داشته باشید. شما در بازدید از آبشارهای جزایر سامویی نیازمندید که کمی کوهنوردی کنید و ابزار کوهنوردی لازمه سفر شما است. این مکان دیدنی تنها به همین دو آبشار خلاصه نمی‌ شود؛ بلکه شما می‌ توانید از جنگل‌ ها و طبیعت فوق‌ العاده زیبایی که در اطراف آبشارها قرار دارند نیز دیدن کنید.

 

جزایر زیبای سامویی

سواحل سامویی

سواحل سامویی را کسی نمی‌ تواند نادیده بگیرد. امکان ندارد شما به سامویی سفر کنید و از سواحل زیبا و خارق‌ العاده آن، مراکز خرید سامویی و سایر دیدنی های آن دیدن نکنید. در سامویی سواحل متعدد و زیبایی وجود دارند که شما بسته به سلیقه و نیازتان می‌ توانید از هر کدام استفاده کنید. به طور مثال می‌ توان به ساحل چوانگ اشاره کرد که پیشرفته‌ ترین ساحل در سامویی است. شن‌ های نرم این ساحل پیاده‌ روی را برای هر عابری لذت‌ بخش می‌ کند.
سعی کنید از شب‌ های پر جنب‌ و جوش و پویای این ساحل نهایت استفاده را بکنید. ساحل دیگری که می‌ توان به‌ عنوان یکی از بهترین سواحل سامویی در تور تایلند نوروز نیز از آن نام برد، ساحل لامای است. لامای را به آرامش می‌ شناسند. اگر احساس کردید که نیاز به آرامش و تنهایی دارید، این ساحل زیبا مناسب وقت‌ گذرانی شما است.
ساحل نقره‌ ای نیز یکی از سواحل سامویی است که به نام خلیج کریستالی نیز شناخته می‌ شود. علت این نام‌ گذاری ماسه‌ های سفید و آب بسیار شفاف این ساحل است. از این ساحل در نیلگون‌ ترین حالت یعنی اواسط روز دیدن کنید تا تجربه این بازدید فوق‌ العاده تا همیشه در ذهنتان بماند.

کلام پایانی
اگر چه ممکن است شما هم مثل اکثر مسافران، پاتایا و شهرهای معروف‌ تری در تایلند را برای سفر انتخاب کنید ولی شاید با خواندن این مقاله به زیبایی‌ های پنهان این منطقه نیز علاقه‌مند شدید. با یکبار سفر به این نقطة بکر و زیبا مطمئن باشید که در سفرهای بعدی‌ تان جزایر سامویی جزو اولویت‌ هایتان قرار می‌ گیرد.
نظرات کاربران
دیدگاه